Marskramerpad: Landgoed Weleveld Borne - Oldenzaal (etappe 7)

Photo ofMarskramerpad: Landgoed Weleveld Borne - Oldenzaal (etappe 7) Photo ofMarskramerpad: Landgoed Weleveld Borne - Oldenzaal (etappe 7) Photo ofMarskramerpad: Landgoed Weleveld Borne - Oldenzaal (etappe 7)

June 20, 2020
June 2020

near Weleveld, Overijssel (Nederland)

Weleveld - Oldenzaal

• Photo of Ruudmeij
    Ruudmeij Jun 20, 2020

20-06-2020:
    Vandaag rijden we vanaf de camperplaats Bad Bentheim naar het station van Oldenzaal. De auto parkeren we op de P R van het station. Met de fiets gaan we verder naar Hertme, naar de pleisterplaats "Rabo Scheele". Een uurtje fietsen. Daar aangekomen vragen we of we vanavond hier terecht kunnen voor de nacht. Dat was geen probleem.
    Om 10 uur konden we gaan lopen. Het Maskramerpad loopt hier in de buurt, we moeten naar het Landgoed Weleveld, dat wordt ons startpunt voor vandaag. Dat was gauw gevonden en de voettocht naar Oldenzaal kon beginnen.
    Het pad doorkruist weiden en bossen. Een met een flink zonnetje hoog aan de hemel, wordt het al gauw warm. Maar het is ook genieten van de verre uitzichten.
    Op de plek waar we een lusje maken hebben we gekozen voor de alternatieve route, omdat het originele pad niet te belopen was vanwege het onkruid en de brandnetels, wat tot okselhoogte gegroeid waren. Geen pretje om daar te lopen. Het stuk daarna was door een weiland, waar jezelf het pad moest kiezen door hoog gras. Maar dit was wel te doen. Totdat je weer op een zandpad komt.

P.S.: ik geef de etappes een nummer in de volgorde die wij lopen.