Marroc, Desert Sahara, primera ruta, Tizi-n-Tichka, vall del Draa,

Photo ofMarroc, Desert Sahara, primera ruta, Tizi-n-Tichka, vall del Draa, Photo ofMarroc, Desert Sahara, primera ruta, Tizi-n-Tichka, vall del Draa, Photo ofMarroc, Desert Sahara, primera ruta, Tizi-n-Tichka, vall del Draa,

January 8, 2018
December 2017

near Zaouïa el Hnâ, Drâa-Tafilalet (Morocco)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Sahara) Ruta el 28/12/2017; 4 km; +50 -80; 1,5 hores. Excursió organitzada per Bonviure Trek amb el següent itinerari: primera jornada (breu) de la quasi circular que fem pel desert del Sahara, a l’est de Mahmid i per sobre de la ratlla del Draa. Participants: Montse, Josep, Conxa, David, Carmen, Cristina, Laura, Lluís, Alicia, Míriam, Manoli, Josep Miquel, Isabel, Antonia, Xavi i Miquel; la guia ha estat la Roser. Tipus de sortida: travessa lineal; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: El 1928 Assou Oubasslam combatia els francesos per obtenir la independència.

Aquesta nit hem dormit a aquest hotel, als afores d’Ouarzazat (en berber ‘Warzazat’) coneguda com la Porta del Desert. El significat de Warzazat és ‘sense soroll o confusió’. Tota la província compta amb 285.000 habitants, la major part dels quals viuen de la pagesia, en un entorn de relleu sovint àrid de valls i muntanyes, però també amb boscos i oasi de palmeres i horta.
La ciutat va ser la seu d’una base aèria militar (el 1928) que s’enfrontava a la tribu Ait-Atta. La tribu, dirigida per Assou Oubasslam, va combatre ferotgement les tropes franceses fins el 1934. Oubasslam es va rendir als francesos per evitar la massacre de la població que s’havia replegat a les muntanyes.

Ens hem posat en marxa amb el microbús i pel camí fem una parada; la ruta... ...