Margarites - Eleutherna (Creta)

April 27, 2024
April 2024

near Margarítai, Crete (Greece)

Petita ruta entre el poble de Margarites i Eleutherna.

Aquesta ruta forma part del sender E-4, la ruta de llarg recorregut que uneix tot el sud d'Europa, des de Tarifa fins a Grècia

El poble de Margarites és conegut per la seva ceràmica des de l’època bizantina. Des de Margarites baixem cap a un petit barranc a sota del poble i anem pujant per diversos camps d’oliveres fins a Eleutherna. Pel camí passem per una monumental olivera mil·lenària.

La ciutat d'Eleutherna és el recinte arqueològic més important de la regió de Rethimno, fundada pels aproximadament al segle IX aC i habitada fins als primers anys bizantins. A la seva llarga trajectòria va contribuir la seva ubicació estratègica a una alçada de 380 m. al punt on es creuen els camins que unien les antigues ciutats de Kydonia (actual Chaniá) i Cnosós i la muntanya Psiloritis.

Durant la ruta veurem les cisternes romanes del s. II excavades a la cara est del turó, les ruïnes d’una torre bizantina, les excavacions de la basílica paleocristiana de Katsivelos i la necròpolis d'Orthi Petra. Aquesta necròpolis és un punt de referència per als arqueòlegs per estudiar les tradicions funeràries d'incineració de Patrocle al Conto XXIII, verificant al mateix temps a Homer. En aquest lloc va ser trobada al tomba dels guerrers amb 480 atuells, armes i la fossa dels que van morir en batalla, datada a finals del s. VIII aC.

PictographPhoto Altitude 912 ft

PictographRiver Altitude 848 ft

Torrent

PictographFountain Altitude 869 ft

Basilica Paleocristiana Katsivelos (ruïnes)

Intersecció - Esquerra

Necròpolis de Ornhi Petra

PictographRuins Altitude 1,180 ft

Església de Santa Anna (ruïnes)