Margarit (El Rieral)Riells del Fai-Central del Fai

Photo ofMargarit (El Rieral)Riells del Fai-Central del Fai Photo ofMargarit (El Rieral)Riells del Fai-Central del Fai Photo ofMargarit (El Rieral)Riells del Fai-Central del Fai

January 18, 2022
January 2022

•   5 2 Reviews

near Riells del Fai, Catalunya (España)

LLOCS D´INTERES
Excursió interesant, pel VALLÈS ORIENTAL, sobretot pels tolls, gorgs, i balmes del riu Tenes, i per dalt el cingles del Perer amb formes capritxoses i més lluny el cingles del Bertí. Ruta CIRCULAR

COM ARRIBAR
Dos carreteres ens poden conduir a Bigues i Riells, pobles envoltats pels Cingles del Bertí, i del Perer. I el riu Tenes al seus peus. I també hi ha un paratge de gran interès com es St Miquel del Fai. Al que avui no arribarem, sembla que es tancat encara.
Una carretera es la que vé de Caldes de Montbui a Sant Feliu de Codines la C59, i per Sant Feliu de Codines BP 1432 fins a Riells,
L´altre carretera per l´altre banda es a Granollers, C33, i C17 i l´Ametlla del Vallés a Bigues per la BP-1432

DESCRIPCIO
Fàcil ruta, plana, poc desnivell, al voltant del riu Tenes.
Hem seguit la ruta del company: Xavimar, BIGUES I RIELLS: CAMI FLUVIAL TENES-FONT PINEDA-GORG D¨EN GERONI-GORG BEINES-GORG MASDEU-GORG NEGRE-GORG MANELET-GORG BAUMA R
No hem pogut fer tota l´excursio , que ha fet xavimar, ja que a partir de la Central, encara que he passat per sobre les roques, el camí era molt ple d´aigua, i també ha sigut impossible trobar cap corriol que anés als darrers gorgs i baumes , que ens indica el company.
Iniciem al Rieral, i seguirem pel costat del riu Tenes, amb els seus gorgs, balmes, i cascades. Fins arribar a un lloc on no es pot continuar, dit La Verdera, on hem d´anar enrera. Fins arribar a l´espai de la Font de la Pineda. On agafarem, un camí en direcció a la Madella, també amb gorgs i balmes, i bon camí, i desprès seguirem fins a la Central Hidroelectrica. Però aquí també ens trobem, en un altre cul-de-sac, no trobem camí, per passar, força aigua, sense indicis de corriols, o senders, i per tant tornem enrera.
Ara ja seguim camí de tornada, fins al lloc on tenim el cotxe. Dinant a Riells, força bé. Tot i ser dia laborable AC-VG-TP-EO

PictographWaterfall Altitude 805 ft

Cascada. Riu Tenes

PictographRiver Altitude 814 ft

PictographBridge Altitude 810 ft

El Molí de Can Camp

PictographRiver Altitude 825 ft

Rètol del Cabirol

PictographIntersection Altitude 832 ft
Photo ofPas i pasarel.la prop del Pla de Can Mas Photo ofPas i pasarel.la prop del Pla de Can Mas Photo ofPas i pasarel.la prop del Pla de Can Mas

Pas i pasarel.la prop del Pla de Can Mas

PictographSummit Altitude 845 ft

Cim del Cagarro del Diable

PictographIntersection Altitude 881 ft

Intersecció. Font del Molí

PictographIntersection Altitude 898 ft

Moli de la Pineda. Bassa. Rètol

Alzina de Can Ribes

Photo ofCingles del Perer: Pla del Bertí. Retol Photo ofCingles del Perer: Pla del Bertí. Retol Photo ofCingles del Perer: Pla del Bertí. Retol

Cingles del Perer: Pla del Bertí. Retol

Cingles del Perer, blocs de matriu sorrenca llimosa de fa 12.000 anys Cims com l´Elefant, Roca alta, El Cagarro del Diable, Roc de Belloer, Roca del Migdia, La Cara de l´indi, Roca Rodonda

PictographIntersection Altitude 943 ft
Photo ofCartell.A esquerra cingles del Perer. Cingles del Bertí a dreta. Photo ofCartell.A esquerra cingles del Perer. Cingles del Bertí a dreta. Photo ofCartell.A esquerra cingles del Perer. Cingles del Bertí a dreta.

Cartell.A esquerra cingles del Perer. Cingles del Bertí a dreta.

Esquerra

PictographFountain Altitude 936 ft

Platener i font de la Pineda

platan de perimetre de 4,72metres

PictographIntersection Altitude 931 ft

Esquerra. Gorgs. El Llop. Gorg

PictographRiver Altitude 937 ft

Gorg. Balma

PictographDead-end street Altitude 963 ft

No podem anar més. El sender es perd.

PictographInformation point Altitude 1,002 ft

Senyals de camins. La Madella

Amunt Camí Vell de St Miquel del Fai. GR5...1,4km Aiguafreda ...GR2...17km AvallRiells del Fai...1,1km

Photo ofA dreta a St Miquel (GR5)1km Esquerra anem(Riells)1,5km Photo ofA dreta a St Miquel (GR5)1km Esquerra anem(Riells)1,5km Photo ofA dreta a St Miquel (GR5)1km Esquerra anem(Riells)1,5km

A dreta a St Miquel (GR5)1km Esquerra anem(Riells)1,5km

Rocs: Bertí. Cara d´Indi

• Photo of Manel_49
    Manel_49 Jan 18, 2022

Excel·lents fotos i descripció. Espai molt singular. Salut i Cames!!!!

• Photo of EMILI ORSO
    EMILI ORSO Jan 18, 2022

Gràcies Manel_49, excursió interesant, variada, i fàcil, molts gorgs, cascades, i baumes¡¡