MARGALEF - ERMITA DE SANT SALVADOR

April 8, 2017
April 2017

near Margalef, Catalunya (España)

Bonica circular pel Montsant, sortim des de Margalef travessant el riu Montsant per davant l’antiga premsa d’oli, iniciem la pujada pel corriol que va paral•lel al barranc de Sant Salvador. Un cop passat el mas del Morerar ens desviem per visitar la cova del Ximet, on hi ha un area recreativa amb taules i al final una passarel•la de fusta per entrar a la cova on l’erosió càrstica de l’aigua a format un espai meravellós, amb un bonic salt d’aigua clara.
Tornem al corriol i passem per l’immensa balma anomenada cova de la roba. Continuem pel bonic corriol fins a Sant Salvador, sota una balma hi ha aquesta petita ermita amb la curiositat que la campana és un obús. Al costat de l’ermita hi ha l’antiga casa de l’ermità amb diversos habitacles repartits desordenadament i el que sembla les restes de la primera ermita troglodítica. Pels vols hi ha una amplia area de lleure amb barbacoes i la font de Sant Salvador.
El retorn el fem per l’altra vesant, ens dirigim al bosc del Navars i després al Tormo de l’Englora i cap a Margalef

• antucasa Oct 3, 2019

Ruta molt bonica, l'ermita i el seu entorn i les vistes al tornar. Gràcies Ambell per descobrir-nos aquest entorn.