Manastir Ravanica - Veliki Grabar

August 15, 2022
August 2022

near Senje, Central Serbia (Serbia)

8. avgust
akcija Sokobanja
dan prvi, Zubrova (manastir Ravanica-Veliki Grabar)
učesnika 40-ak koji su krenuli na pešačenje

Na putu prema Sokobanji zadržali smo se kod manastira Ravanica kod Senja u blizini Ćuprije. Ideja mi je bila da prođemo stazu od Ivankovca preko Velikog Grabara do manastira Ravanica no, jedna veća saobraćajna nezgoda na autoputu uslovila je zastoj na putu i naše kašnjenje od 90-ak minuta pa sam odlučio da odmah dođemo do manastira i pešačimo kružnom stazom od manastira. Ova deonica je na mapi ove staze prikazana kao mala staza dužine nešto preko 8 km. Info tabla sa mapom nalazi se na početku staze pored puta neporedno iznad manastira.

Krenuli smo prateći markacije uzanim asfaltnim putem koji se ubrzo pretvara u makadamski, šumski put. Na prvom račvanju odlučujem da krenemo kontra smerom ka Velikom Grabaru. Ulazimo u šumu, markacija ima ali su negde slabije uočljive. Staza je prohodna. Na jednom račvanju krećem bez gledanja u trek levo, očigledno sam trebao nastaviti pravo slabijom, pomalo zaraslom stazom. Kasnije primećujem da sam krenuo pogrešnim putem ali ne pridajem prevelik značaj, računam da ću naći način kako da se vratim na pravi put.

Na jednom uzvišenju primećujem desno od sebe čistinu i put. Spuštamo se do puta i njime se vraćajući se pomalo unazad ponovo nalazimo na markiranoj stazi. Prolazimo pored jedne ograđene vikendice i bunara (nismo proveravali da li ima vode u njemu) Na sledećoj raskrsnici je putokazna tabla koja nas usmerava u dalji tok kretanja. Levo od nas su njive, desno šuma.

Na jednom delu postoji prolaz, spoj staza, mogućnost da se ova staza skrati tj hoda samo tkzv. mala staza što mi i činimo zbog nedostatka vremena. Prolazimo kraj odmorišta Veliki Grabar neposredno iznad kote 493 (Veliki Grabar) i etno domaćinstva koje deluje prazno i napušteno. Ponovo ulazimo u šumski deo, putem se lagano spuštamo. Izbijamo na makadamski put, u jednoj vikendici dobijamo priliku da natočimo vodu što nas prilično raduje jer smo većinom svi ostali bez vode.

Ubrzo smo ponovo kod manastira, preostaje samo još par minuta hoda uređenim trotoarom do parkinga za autobuse. Nastavljamo put do Sokobanje.

bez staze, kroz sumu prohodno do puta

etno domaćinstvo (496m)

makadamski put

Mapa staze i putokazi

markirana staza ka manastiru

ociledno smo krenuli losim pravcem, trebalo je pravo

pogled na Pomoravlje

ponovo na markiranoj stazi

putokaz kaze levo

racvanje staze, idemo kontra smerom levo

spoj sa stazom kojom cemo se vratiti nazad

sumski put, tragamo za markiranom stazom

Ulaz u manastir, pocetak pesacenja

Land

Veliki Grabar (493m)

vidikovac ka Jastrebcu

• Jelena Kocic 1 Nov 5, 2023

Uzasno obelezena slabo vidljiva i puno racvanja bez iste