Mamer, rondwandeling door het bos van Strassen

Photo ofMamer, rondwandeling door het bos van Strassen Photo ofMamer, rondwandeling door het bos van Strassen Photo ofMamer, rondwandeling door het bos van Strassen

3 hours
September 18, 2019
September 2019

near Mamer, Capellen (Lëtzebuerg)

Leuke wandeling door de gemeentebossen van Strassen, de plaats naast Mamer waar de camping ligt van waaraf wij vertrekken voor de tocht.

Vanaf de camping lopen we via het kleine bruggetje over de beek Mamer en dan onder het grote viaduct door van de snelweg E25 die onder de stad Luxemburg doorloopt en Belgie verbind met Duitsland en Frankrijk.

Na het viaduct lopen we omhoog over de bosweg en volgen de blauwe driehoekjes die op de bomen zijn geschilderd. In de diepte loopt de beek Mamer parallel aan ons pad.

Een aantal splitsingen blijven we rechts aanhouden tot aan de picknickplaats waar we definitief rechtsaf gaan en richting de parkeerplaats gaan. Onderweg passeren we nog een mooie dode beukenboom waarop grote tondelzwammen zitten.

Voor bewoners in deze streek is er een parkeerplaats ingericht waar een informatiebord staat met de route erop. ook is er een speelplaats voor de kleinste kinderen en een horecapunt.

Deze parkeerplaats ligt zo'n beetje op het hoogste punt van de wandeling dus de rest is alleen nog maar bergaf. Een heel klein stukje lopen we over asfalt en bij de rustbank gaat het gelijk weer het bospad op verder richting de camping.
Uiteindelijk staan we weer onder het snelweg-viaduct en lopen we de laatste meters terug de camping op.

PictographCampsite Altitude 1,089 ft

Viadukt onder snelweg door

• Photo of Henk B
    Henk B Sep 21, 2019

Moi Wicky en Erick, wij wensen jullie een hele fijne tijd in het buitenland. Vroeger gingen wij veel naar Luxemburg met vakantie.
    Altijd naar Vianden aan de Our. Prachtige omgeving daar.
    Groetjes, Henk en Marjan Bunk

Wicky en Erick Sep 22, 2019

Moi Henk en Marjan, leuk om een berichtje van jullie te ontvangen. Vianden is ook ons bekend (het kasteel) dit voorjaar op de GR5 erlangs gelopen. Kijk maar eens op de eigen site bij
    Vandaag onderweg naar MIllau en later door Spanje in. Blijf ons volgen en een berichtje erbij zou leuk zijn. Hartelijke groeten van Erick en Wicky. Lik van Saar voor haar 2 stoere vrienden Mitch en Boy.

• Photo of jaapmarga
    jaapmarga Sep 30, 2019

Lieve WESjes,

Wat weer prachtige wandelingen! En geweldige mooie foto’s. Saar is echt een fotomodel zeg! Jullie hebben al heel wat kilometers onder je voeten!
    Wat zijn jullie goed bezig!
    Hopelijk blijft de zon jullie trouw met het wandelen! Veel wandelplezier vanuit een zonnig Holland.

Wicky en Erick Sep 30, 2019

Hallootjes lieve vrienden, ja het is weer genieten en het weer is ook prachtig tot zover. Saartje weet precies waneer er een fotootje gemaakt dient te worden en blijft dan even stokstijf zitten/staan. Dan roepen we "Vrij" en gaat ze er weer vandoor, erg grappig. Hopelijk bekijken jullie alle komende route's ook. Naar onze mening wordt het allen maar mooier.
    Lieve groetjes van de zwervertjes.

• Photo of Pupush
    Pupush Oct 27, 2022

Very pleasant walk through the forest.

Wicky en Erick Oct 28, 2022

Thanks for your nice comment. Wicky & Erick.