Malmedy Richtung Süden

September 10, 2020
September 2020

near Otaimont, Wallonia (Belgique)

Gemakkelijke fietstocht van Malmedy in de richting van St. Vith en Gouvy. Terug via Salmchâteau, Vielsalm, Trois-Ponts en Stavelot.

Bowling 362

• 12 ultramoderne banen / • COSMIC BOWLING: popmuziek, lichtspel, blauw licht / • gemakkelijke parking / • cafetaria / • reuze TV-toestel / • videospelen / • simulator van autorennen / • 2 biljartspelen / • darts / • curling / • vergarderzaal (max. 100 pers.) / • rokersruimte

Malmundarium - Toeristisch- en Cultuurcentrum

Meer dan een museum:het toeristische hart van Malmedy. / Het bezoekerscentrum voor geschiedenis, kunst en kultuur is niet te missen. Gelijkvloers en op de zolderverdieping (toegangelijk per lift) zijn belangrjke restauratiewerken ondernomen en het gebouw staat op de monumentenlijst. Een parcours door de musea met een audio-guide en talrijke audio-visuele infopalen en videofilms leidt de bezoeker door het atelier van de leerlooierij, het papieratelier – met vervaardiging op reservatie -, het carnevalatelier, de schatkamer van de kathedraal en het historium met een tijdlijn door 14 eeuwen. / Tijdelijke tentoonstellingen: / Tentoonstellingen van formaat met klassieke en hedendaagse kunst vinden het hele jaar door plaats in de galerij „Mon- Art“ en in de tentoonstellingsruimtes in de boververdieping. In 2016 “Carnaval in Rio en kostuums” in het kader van de Olympische Spelen, “De Rode Duivels” in het kader van Euro 2016. / Animaties, activiteiten en rondleidingen: / Met leuke speelfiches en vragelijsten wordt het bezoek interactif. Meertalige gidsen staan ter beschikking der groepen voor rondleidingen. De ploeg animatoren van de Gemeentebiblioteek beschikken over verschillende pedagogische programma’s voor scholieren.

Hotel-Restaurant Albert 1er

Hotel Albert Premier beschikt over 6 comfortabele kamers. De specialiteiten, van voorgerecht tot dessert, worden persoonlijk door de gastvrouw bereid. De bijhorende wijnen zijn afkomstig uit Umbrië, Toscane, Piëmont of Venetië en ze zorgen voor dat Italiaanse vakantiegevoel.

Hotel-Restaurant L'Esprit Sain

Het  hotel  van  Nadine  en  Vincent Close ligt in het hartje van de  romantische  stad  Malmedy en ze ontvangen er hun gasten in een aangename setting. DDe inrichting van onze elf kamers biedt u al het nuttige comfort voor uw welzijn door zijn uitrusting en door de decoratie ervan. Iedere kamer bestaat uit een individuele badkamer met douche of bad, wastafel en toilet. U beschikt tevens over een televisietoestel, een internet-toegang en een telefoon. Al onze kamers zijn bereikbaar per lift. Alle gerechten worden uitsluitend met verse, voortreffelijke ingrediënten bereid door de gastvrouw en al deze lekkere huisbereide gerechten ogen bovendien ook nog eens heel erg mooi. Het circuit van Spa-Francorchamps ligt op 5 minuten rijden, in de onmiddellijke omgeving vindt u ook het natuurreservaat Hoge Venen, heel wat skigebieden, de abdij van Stavelot

Auberge de Jeunesse des Hautes Fagnes

De jeugdherberg van Malmedy bevindt zich in een rustige omgeving aan de voet van het natuurpark Hoge Venen. Naast het huis is een groot buitenterrein met een ecologische vijver, speeltuin en geitjes. Een dynamisch animatieteam organiseert programma’s vol afwisseling: sport, cultuur, een folkloreavond. Ook veel plezier gegarandeerd met de talrijke gezelschapsspelletjes. Er kunnen fietsen gehuurd worden bij de jeugdherberg. Huisdieren zijn niet toegelaten. Roken is verboden. Wifi, zonneterras en seminarieruimte. /

Parkplatz Malmedy

Restaurant Esprit Sain

Restaurant / Voor wat de sfeer betreft, is de oude architectuur gecombineerd met een eigentijds kader. De tinten zijn warm, de ruimten zijn vol licht en de tafels zijn perfect gedekt en opgesteld om te genieten van een schitterend uitzicht op de Place de Rome. Voor wat de keuken betreft, zijn de producten vers en gezond, maar zoals de vrouwelijke chef aan de fornuizen onderstreept: "het is een eenvoudige keuken waarbij wij de producten volop tot hun recht laten komen dankzij de bereidingen van het huis en een mooie presentatie van de tafel". Het team van L’Esprit Sain biedt u tevens een traiteurservice aan. Aarzel niet om u daarover te informeren! / Smakelijk!

Hotel Restaurant Albert 1er

Rots van Falize

Vanaf de rots van Falize, in het Frans «Le Rocher de Falize», geniet men van een heerlijk uitzicht over het Warchedal. De meer dan 70 m hoge en ca. 50 m brede rots is uit kwartsiet. Dit gesteente is bijzonder hard en was derhalve bestand tegen de kracht van erosie en water, van de Warche die zich een weg door het dal baande.

Au Panier des Ours

Alleinstehendes, sehr komfortables Haus für 10 Erwachsene und 2 Babys. Der Neubau wurde in einem für die Region typischen Stein errichtet, die Konstruktion des Hauses wurde von einem Geobiologen begleitet. Der große Garten und die Terrasse in Südlage bieten ein atemberaubendes Panorama auf die umliegende Landschaft. Zur Sicherheit der Kinder und Tiere wurde der Garten komplett umzäunt. Die Innenausstattung ist komplett und geschmackvoll. Offener Kamin, Sauna, Kinder- und Erwachsenenspiele stehen den Gästen zur Verfügung. Die 4 Schlafzimmer sind alle mit Privatbad und WC ausgestattet. Wasch- und Spülmaschine, Trockner, Grill, Garage. Zahlreiche Wander- und Fahrradwege in unmittelbarer Nähe.

Bierbrouwerij van Bellevaux

Vier keer een grote B / Zelfs voor een bierbrouwland als België is de brouwerij van Bellevaux iets speciaals. Het kristalheldere bier, waarmee het bier gebrouwd wordt, komt rechtstreeks uit een bron in het dorp. Alles draait rond vier grote B’s: Bruin, Blond, Blanche en Black zijn de vier bieren van Bellevaux. Geen enkel bier is gefilterd of gepasteuriseerd. U leert er alles over tijdens de rondleiding!   Niet alleen voor bierliefhebbers is Brasserie de Bellevaux een leuke bestemming. De brouwerij is ook het vertreken aankomstpunt voor vier wandelingen van verschillende lengte.  De  routebeschrijvingen  zijn  gratis  verkrijgbaar  bij  de  brouwerij  of  te  downloaden  van  de  internetpagina. Uiteraard  kunnen  de  gasten  na  de wandeling hun dorst lessen met een lekker ter plaatse gebrouwen biertje (of een ander drankje!) in het gezellige proeflokaal of op het beschutte terras. Hier worden ook heerlijke streekproducten geserveerd. In de leuke boutique van de brouwerij vinden de bezoekers bier om mee te nemen, maar ook allerlei andere lekkere streekproducten.

Parkplatz Bellevaux

A l'Orée du Waud

De woning beschikt over een volledig ingerichte keuken met vaatwas.  Op  het  overdekt  terras kan de barbecue op warme zomerdagen aangestoken worden. Kinderspeelgoed aanwezig. Het bos ligt in de onmiddellijke omgeving en biedt heel wat wandelwegen en verfijnde fietstochten aan. Het gemoedelijke stadje Malmedy en het circuit van Spa-Francorchamps liggen op slechts 10 minuten rijden. Wasmachine ter beschikking. WIFI.

Hotel-Restaurant du Moulin

Chalets Waldesruh - Kaiserbaracke

Unsere Chalets liegen idyllisch in Waldesnähe und sind eine wahres Mekka für Wanderer und  Radfahrer. Jedes Chalet  bietet zwei Schlafzimmer (1 x 2 Pers., 2 x 1 Pers.). Kinder dürfen sich auf dem großen Spielplatz mit Schaukeln, Klettergerüst und Sandkasten so richtig austoben.  In unmittelbarer Nähe (1.5 km) befindet sich ein Angelweiher. Einkaufsmöglichkeiten gibt es in Recht (3 km), St. Vith (9 km) oder Malmedy (13 km). Die berühmte Rennstrecke von Spa- Francorchamps erreicht man in nur 20 Minuten. Eine Tischtennisplatte sorgt für Spaß und Abwechslung. Für Gruppen nicht geeignet. Hunde gegen Aufpreis zugelassen (3 €/Tag, 20 €/Woche). Auf dem gleichen Grundstück befindet sich ebenfalls unser Campingplatz.

Vrijetijdscentrum Tomberg

Het vrijetijdscentrum Tomberg in Rodt biedt verscheidene recreatiemogelijkheden. Rustzoekers, natuurliefhebbers en outdoorsporters kunnen kiezen uit wandelwegen, nordicwalkingroutes en een bosleerpad. In het biermuseum kan men de inwendige mens versterken. Het decor laat er geen twijfel over bestaan dat het hier niet om een droog museum gaat, maar om een origineel café waarin het vooral om één ding draait: bier. Er zijn ongeveer 4000 bierflessen uit 140 landen en verschillende continenten uitgestald. Ook het juiste glas bij elke biersoort ontbreekt niet. Het biermuseum schenkt ook een eigen bier. Wie de smaak te pakken heeft, kan nog doorgaan met proeven uit 50 bieren die nog schenkensklaar staan. Open tijdens de vakantie, weekends en feestdagen.

Hotel Zum Buchenberg

Midden in de gezonde, verfrissende en verkwikkende natuur van de Belgische Eifel bevindt zich het hotel ’Zum Buchenberg’ (Familie Rauschen) met zijn 36 smaakvol en modern ingerichte kamers. Wij nodigen u uit een paar onvergetelijke en ontspannende dagen bij ons door te brengen. In ons hotel vindt u bovendien ook een groot café, een restaurant met lekkernijen en een grote tuin, waar het vooral in de zomer zalig vertoeven is. Naast een verzorgde gastrono- mie bieden wij ook aangename en gezellige ruimtes aan voor conferenties, familiebijeenkomsten en feestjes tot 100 en 150 personen. Als gast staat er u ook een tafelvoetbal en een televisiehoek ter beschikking. Ons hotel is een ideaal vertrekpunt voor wandelaars, motorrijders en natuurliefhebbers. We bevinden ons te midden van een prachtig landschap en zijn omgeven door verschillende beziens- waardige plaatsjes. Onze kamers zijn comfortabel en smaakvol ingericht.

Restaurant Zum Buchenberg

Start uw dag met ons uitgebreide ontbijtbuffet / Eet “à la carte” en geniet van onze verfijnde, burgerlijke gerechten. / In de herfst en in de winter raden we u onze wildspecialiteiten aan. / Ons hotel is ook uitermate geschikt voor allerlei feestjes en familiebijeenkomsten. We beschikken over 2 grote zalen. Graag bezorgen we u menuvoorstellen en geven we u advies bij de keuze van de gerechten.