Photo ofMalh des Pois ( Era Forcanada), Turó de les Tres Puntes, Cap deth Hòro de Molières i Lac deth Hòro des de la Vall Arriu Nere Photo ofMalh des Pois ( Era Forcanada), Turó de les Tres Puntes, Cap deth Hòro de Molières i Lac deth Hòro des de la Vall Arriu Nere Photo ofMalh des Pois ( Era Forcanada), Turó de les Tres Puntes, Cap deth Hòro de Molières i Lac deth Hòro des de la Vall Arriu Nere

10 mi
Very difficult
July 8, 2023
July 2023

near Sant-Nicolau dels Pontells, Catalunya (España)

Accés: Crta N-230, km 158 pasat el túnel Vielha, agafa pista a la Cabana de Horno, ja diferents espais per aparcar o arriba al final de la pista que hi ha espai per 3 o 4 cotxes.
Ruta exigent i panoràmica a la Vall d'Aran per accedir a la Vall d'Arriu Nere i assolir l'emblemàtic Malh des Pois (Era Forcanada), després vam allargar la ruta més feréstega i cresteig per accedir al Turó de Tres Puntes, Còth d'Alfred i Cap dera Hòro de Molières.

Ruta molt exigent per la distància, desnivell, trams de grimpada i cresteig.
Cal diferenciar-la el tram d'anar al Malh des Pois ( Era Forcanada) amb la pujada de la tartera-canal pel perill de les pedres als altres excursionistes i potser millor pujar per l'altre canal-tartera (la de baixada que es aón els mapes ho indicant menys dreta i descomposta ) i l'accés al cim amb alguna grimpadeta i terreny relliscós, cal anar en compte.
I l'altre tram de ruta que vàrem fer amb l'Oscar, després de baixar del cim més feréstec i dificultosa, sobretot de la canal per accedir la cresta del Turó de les Tres Puntes ( cal remarcar si la canal escollida és la millor opció dins d'altres canals ) molt dreta, estreta i amb un algunes grimpades exigents, també remarcar el crasteig de tota la cresta amb algun tram aeri al Turó de les Tres Puntes fins el Cap dera Hòro de Molières.

Seguim el camí i quand s'acaba, agafem corriol amb fites que tot pujant la Ribèra de l'Arriu Nere al Lac deth Hòro, voragem el Lac i d'aviat enfilem la Ribèra amunt als Estanyets, continuem seguint fites amunt fins la tartera-canal molt dreta, pedragosa i relliscosa ha assolir la bretxa, ara ajudar-nos de les mans anem pujant amb algunes grimpades a la Forcanada Sud, devallem a la bretxa, voragem i enfilem l'últim tram per accedir al Malh de Pois ( Era Forcanada, 💯 cims i 2883 m.) retornem pel mateix lloc fins la baixada de la tartera-canal ( aón hem deixat motxilles i gos)a mitjà baixada fem una diagonal a buscar la canal que veiem millor per pujar a la cresta ( canal molt dreta, amb alguna grimpada exigent), assolim la cresta i aquest primer tram més aerea i la resseguim al Turó de les Tres Puntes, continuem la cresta al Còth d'Alfred i la remuntem al Cap deth Hòro de Molières ( 2973 m), retornem al Còth i ara devallem seguint algunes fites pel pedregam fent una diagonal fins a retrobar al final de la canal-tartera ( Era Forcanada), aquí seguim fites tot baixant i més endavant fem un puja i baixa a una petita prominència, continuem baixant seguint fites i per les pales herbades al Lac deth Hòro, aón retrobem el corriol de tornada tot devallant per la Ribèra d'Arriu Nere al començament de la ruta.

Aparcament

PictographLake Altitude 6,752 ft

PictographRiver Altitude 6,754 ft

PictographLake Altitude 7,250 ft

Seguim amunt canal- tartera

Pujar per l bora de la canal