Μακάριο-Πίλημα-Γέρακας-Μέγα Εύμοιρο-Λυκοδρόμιο

Photo ofΜακάριο-Πίλημα-Γέρακας-Μέγα Εύμοιρο-Λυκοδρόμιο Photo ofΜακάριο-Πίλημα-Γέρακας-Μέγα Εύμοιρο-Λυκοδρόμιο Photo ofΜακάριο-Πίλημα-Γέρακας-Μέγα Εύμοιρο-Λυκοδρόμιο

May 31, 2022
April 2022

near Makário, East Macedonia and Thrace (Greece)

Η διαδρομή είναι συνέχεια αυτής που ανεβαίνει από την Ξάνθη (κόκκινο τετράγωνο, με σημεία εκκίνησης τη γέφυρα στο Σαμακώβ ή την Εκκλησιαστική Σχολή) και κινείται σε παλιά μονοπάτια. Προσφέρεται για μεγάλες διασχίσεις και για κυκλικές αναβάσεις στο Τσαλ, καθώς ενώνει όλα τα μονοπάτια που ανεβαίνουν σ’ αυτό από τη βόρεια πλευρά του.
Ξεκινά από τη “λιμνούλα” δίπλα στα παλιά νεκροταφεία του εγκαταλειμμένου χωριού του Μακαρίου (Μάκακλαρ). Στο σημείο αυτό υπάρχει διασταύρωση (ΜΝ ΜΝ 17) με το μονοπάτι που οδηγεί στο Αυγό(Σταύρος Τσακίρης). Κινούμαστε ΒΔ, δίπλα στα ερείπια και σε 170 μέτρα συναντάμε νέα διασταύρωση (ΜΝ ΜΝ 18) με το μονοπάτι που κατηφορίζει στη γέφυρα του 4ου χλμ. Ξάνθης Σταυρούπολης. Συνεχίζουμε ΒΔ, ανάμεσα από τα ερείπια, διασχίζουμε τα εγκαταλειμμένα χωράφια του χωριού και μπαίνουμε σε δάσος με το μονοπάτι να διαγράφεται πολύ καθαρό. Βγαίνοντας από το δάσος φτάνουμε στην περιοχή Μανδράκι όπου φτάνει χωματόδρομος από το Πίλημα, υπάρχει ποτίστρα (POTISTRA) και διασταύρωση πολλών Μονοπατιών (για Τσαλ, Αχλάδα, Τρύφαινα). Για να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας προς Πίλημα δεν περνάμε το δρόμο προς την ποτίστρα αλλά λίγο πριν απ’ αυτόν (ΜΝ ΜΝ 19) στρεφόμαστε βόρεια και με λίγη προσοχή βρίσκουμε τα σημάδια και το ίχνος του παλιού μονοπατιού που κατηφορίζει προς το Πίλημα, παράλληλα και κάτω από το χωματόδρομο. Γρήγορα γίνεται ευδιάκριτο- αν και είναι κακοτράχαλο, με πέτρες που έχουν κυλίσει από τη διάνοιξη του δρόμου- και μπαίνει σε χαμηλό δάσος. Λίγο πριν το Πίλημα, σε μικρό ξέφωτο, συναντάμε ποτίστρα (POTISTRA 4) - όπου συνεχίζουμε κατηφορικά και όχι στο δρόμο που φτάνει σ’ αυτήν- για να βγούμε τελικά σε χωματόδρομο (ΜΝ ΧΜ 8). Ανηφορίζουμε για λίγα μέτρα σ’ αυτόν , συνεχίζουμε προς τα πρώτα σπίτια του χωριού και ακολουθώντας τον ασφαλτόδρομο που ξεκινά εκεί κινούμαστε προς την ταβέρνα του Πιλήματος (TAVERNA).
Συνεχίζουμε αριστερά από την ταβέρνα και ανηφορίζουμε στον ασφαλτόδρομο μέχρι να φτάσουμε στην άλλη άκρη του χωριού όπου, λίγο πριν τα τελευταία σπίτια, γίνεται χωματόδρομος. Τον ακολουθούμε για 350 μέτρα μέχρι μια κλειστή αριστερή στροφή (ΜΝ ΧΜ 9) όπου τον αφήνουμε για να κατηφορίσουμε ξανά σε μονοπάτι. Ευδιάκριτο κινείται στο δάσος έως τα παλιά χωράφια, λίγα μέτρα πάνω από το Γέρακα, όπου συναντάμε την επόμενη διασταύρωση (ΜΝ ΜΝ 20), αυτή τη φορά με τα μονοπάτια που ανεβαίνουν στο Τσαλ (από κόψη ή από ρέμα).
Συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση, ΒΔ, για να ξαναμπούμε στο δάσος, όπου το μονοπάτι σε κάποια τμήματα έχει γίνει δρόμος από το πέρασμα 4Χ4 αυτοκινήτων. Αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς το Μέγα Εύμοιρο, τραβερσάρουμε για να συναντήσουμε ποτίστρα και αμέσως μετά, λίγα μέτρα πριν τα σπίτια, ανηφορίζουμε για να αποφύγουμε το χωριό, όπου υπάρχουν μαντριά. Το μονοπάτι κινούμενο άλλοτε σε δάσος, άλλοτε σε παλιά χωράφια και δρόμους ανηφορίζει κυκλώνοντας το χωριό για να βγει ψηλά στα δυτικά του. Ξαναμπαίνει σε δάσος (με μερικές τεράστιες καστανιές) και αφού περάσει ακόμα 2-3 ξέφωτα φτάνει και τελειώνει στη διασταύρωση (ΜΝ ΜΝ 16) με το μονοπάτι που ανεβαίνει από το Λυκοδρόμιο στο Μικροβούνι και το Τσαλ. Αυτό μπορούμε να ακολουθήσουμε κατηφορικά αν θέλουμε να πάμε στο Λυκοδρόμιο.

Η διαδρομή έχει σημανθεί από τον ΕΟΣ Ξάνθης με πινακίδες Άσπρου-Κόκκινου χρώματος, μετά από τη φροντίδα των μονοπατιών όπου χρειάζονταν, την άνοιξη του 2022. Σε όλες τις διασταυρώσεις τοποθετήθηκαν πινακίδες κατεύθυνσης.

Διασταύρωση μονοπατιών 4ο-Αυγό και Ξάνθη-Τσαλ

Διασταύρωση πολλών μονοπατιών στην ποτίστρα

Ποτίστρα, δεν ανεβαίνουμε το δρόμο αλλά συνεχίζουμε κατηφορικά

MN XM 8

Το μονοπάτι βγαίνει σε χωματόδρομο που οδηγεί στο Πίλημα

Η ταβέρνα του Πιλήματος

MN XM 9

Αφήνουμε το χωματόδρομο και κατηφορίζουμε στο μονοπάτι

Διασταύρωση μονοπατιών Γέρακας-Τσαλ και Πίλημα-Μ. Εύμοιρο

Διασταύρωση μονοπατιού Λυκοδρόμιου-Τσαλ με αυτό που οδηγεί Εύμοιρο,Γέρακα,Πίλημα