ΜΑΙΝΑΛΟ: Οστρακίνα και γύρος των κορυφών του χιονοδρομικού

Photo ofΜΑΙΝΑΛΟ: Οστρακίνα και γύρος των κορυφών του χιονοδρομικού Photo ofΜΑΙΝΑΛΟ: Οστρακίνα και γύρος των κορυφών του χιονοδρομικού Photo ofΜΑΙΝΑΛΟ: Οστρακίνα και γύρος των κορυφών του χιονοδρομικού

1923
January 14, 2023
January 2023

near Kardarás, Peloponnese (Greece)

Στόχος ήταν να προσθέσουμε διαδρομή στο σχετικά σύντομο ανεβοκατέβασμα στην Οστρακίνα, εάν κάποιος δεν μπορεί να κάνει διάσχιση (π.χ. προς Λεβίδι ή Αλωνίσταινα) και πρέπει να επιστρέψει στο σημείο εκκίνησης. Εκτός από ένα μικρό τμήμα, στον χάρτη δεν υπήρχαν μονοπάτια, δεν βρήκαμε ηλεκτρονικές καταγραφές και δεν το είχαμε ξανακάνει. Έτσι, έχοντας θέα από την Οστρακίνα, χαράξαμε την πορεία με το μάτι, αλλά φαινόταν αρκετά πιο στρωτή από ό,τι αποδείχθηκε στην πράξη. Στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής είχαμε χιόνι, έστω και ρηχό, και δεν γνωρίζουμε εάν είχε καλύψει πιθανή σηματοδότηση ή κάποια γιδόστρατα που θα μας βοηθούσαν. Η εξεύρεση διαδρομής μέσα από χαμηλή βλάστηση στην ανάβαση στη Μαύρη Κορυφή και μέσα από έλατα στο τμήμα Μαύρη Κορυφή-Μεσοβούνι, καθώς και το χιόνι και οι αθροιστικά αξιοπρεπείς ντιρέκτ αναβάσεις θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν τη διαδρομή οριακά Difficult.

Με σημείο εκκίνησης (και κατάληξης) το χιονοδρομικό, ανεβήκαμε στην Οστρακίνα ντιρέκτ από τη ράχη, διαδρομή που προτιμάται όταν η πλαγιά είναι φορτωμένη χιόνι και υπάρχει κίνδυνος χιονοστιβάδας. Τέτοιος κίνδυνος δεν υπήρχε, καθώς το χιόνι ήταν ρηχό, και γι’ αυτό κατεβήκαμε από το κλασικό μονοπάτι (για να κάνουμε και κυκλική πορεία). Στην επιστροφή, λίγο πριν το καταφύγιο στρίψαμε δεξιά στον χωματόδρομο που οδηγεί σε κεραίες και από εκεί ακολουθήσαμε τη ράχη μέχρι τη βάση της ανάβασης στη Μαύρη Κορυφή. Από μακριά φαινόταν ότι αρκούσε να κρατηθούμε στην κόψη δεξιά και να καταλήξουμε στην κορυφή, αλλά από κοντά διαπιστώσαμε ότι βράχια μας αναγκάζουν να πέσουμε αριστερά σε βλάστηση. Έχοντας κατά νου τη σωστή κατεύθυνση, βρήκαμε ανοιγματάκια στη βλάστηση και φτάσαμε στο κολωνάκι της κορυφής. Από εκεί κατεβήκαμε με στόχο το Μεσοβούνι. Είχαμε έλατα μπροστά μας και προσπαθήσαμε να τα παρακάμψουμε από αριστερά. Σε κάποιο σημείο συνειδητοποιήσαμε ότι θα πέφταμε σε ρεματιά και στραφήκαμε λίγο πιο δεξιά, ώστε να παραμείνουμε στην πλαγιά μέχρι την άσφαλτο. Και εδώ, ενώ από μακριά νομίζαμε ότι θα αρκούσε να κρατηθούμε στη ράχη δεξιά για να ανέβουμε στο Μεσοβούνι, από κοντά φάνηκε ότι βράχια μας ανάγκαζαν να ανέβουμε από πιο χαμηλά, να διασχίσουμε έλατα και να καταλήξουμε στη ράχη αρκετά ψηλότερα. Χρειαζόταν προσοχή να βρούμε ανοίγματα (και με βαθύ χιόνι σε αυτό το τμήμα) και να μην παρασυρθούμε εκτός σωστής κατεύθυνσης. Μόλις βγήκαμε από τα έλατα και μέχρι το τέλος της διαδρομής, η πορεία ήταν προφανής, πάνω σε ράχες. Στο χιονοδρομικό καταλήξαμε από απότομη πίστα του («Πολύβιος»), αλλά υπάρχει και η επιλογή χωματόδρομου.

Το θετικό είναι πως η διαδρομή μπορεί να μικρύνει σε δύο σημεία: Το πρώτο είναι στην άσφαλτο μετά τη Μαύρη Κορυφή, όπου φαίνεται ότι η επιστροφή στο χιονοδρομικό μπορεί να γίνει και εκτός ασφάλτου (ή μέσω ασφάλτου, προφανώς). Το δεύτερο είναι μετά το Μεσοβούνι, όταν συναντάμε τη σήμανση (κόκκινο και κούκοι) του μονοπατιού που έρχεται από την κορυφή Τζελάτη και την ακολουθούμε μέχρι τέλους. Δεν έχουμε κάνει αυτές τις παραλλαγές και δεν μπορούμε να δώσουμε πληροφορίες για το μέγεθος και τη διάρκειά τους.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Μεσοβούνι - αναβατήρας «Αετός» 0.50
Αναβατήρας - Σφεντάμι 0.15
Σφεντάμι - χιονοδρομικό 0.30

Το σωστό Elevation gain είναι ~1080m.

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

PictographProvisioning Altitude 5,127 ft

Κλείνει στις 16:00, κατεβάζουν τις μπάρες πρόσβασης για τα αυτοκίνητα. Εναλλακτικά, παρκάρουμε κοντά στο καταφύγιο.

Η κόκκινη οδηγεί στο Λεβίδι.

Αριστερά ο Χελμός και η Ντουρντουβάνα, ενώ δεξιά η Ζήρεια. Πιο μπροστά και πιο χαμηλά, ο Σαϊτάς και ο Ολίγυρτος. Τα οροπέδια του Ορχομενού και του Φενεού είναι καλυμμένα με σύννεφο.

Αφήνουμε το μονοπάτι και την κίτρινη σήμανση, για να ακολουθήσουμε τη ράχη.

Δεξιά, σχεδόν στεγνή, η Μαύρη Κορυφή, στο κέντρο το Μεσοβούνι και αριστερά, οριακά δεν φαίνεται η κορυφή, το Σφεντάμι.

Οστρακίνα

1.Η σημαία της κορυφής. 2.Πίσω, αριστερά ο Πάρνωνας και δεξιά ο επιβλητικός Ταΰγετος. Μπροστά ξεχωρίζει η κορυφή Αϊντίνης. 3.Αριστερά ο Χελμός και η Ντουρντουβάνα, δεξιά η Ζήρεια και ανάμεσά τους ο Φενεός με σύννεφο. 4.Στο κέντρο πίσω ο Ερύμανθος.

Με τον Ταΰγετο στο βάθος.

Και ακολουθούμε τη ράχη.

Φαίνονται όλες οι πίστες (κατεβήκαμε από την πιο αριστερή) και οι αναβατήρες. Στο κέντρο η κορυφή Σφεντάμι.

Απέναντι η συνέχεια της πορείας μας στο Μεσοβούνι.

Βλέπουμε ότι δεν μπορούμε να πιάσουμε τη ράχη δεξιά από την αρχή. Επιλέξαμε να ανέβουμε από το άνοιγμα με το χιόνι χαμηλά, να διασχίσουμε τα έλατα και να ανηφορίσουμε διαγώνια δεξιά βρίσκοντας τη ράχη.

Από εδώ μπορούμε να επιστρέψουμε στο χιονοδρομικό.

Αριστερά, επιστροφή στο χιονοδρομικό εκτός ασφάλτου.

PictographFlora Altitude 5,413 ft

Φαίνεται η συνέχεια της πορείας μας. Στο κέντρο, η κορυφή Σφεντάμι. Αριστερά, η Οστρακίνα.

Ακολουθούμε τα κόκκινα σημάδια και τους κούκους.

Αφήνουμε τη σήμανση. Αν την ακολουθήσουμε, καταλήγουμε στο χιονοδρομικό.

Αριστερά καταλήγει ο αναβατήρας «Αετός». Θα επιστρέψουμε σε αυτό το διάσελο μετά την ανάβασή μας στην κορυφή Σφεντάμι.

Σφεντάμι

1.Αριστερά η Οστρακίνα και δεξιά ο Αϊντίνης. 2.Το χιονοδρομικό. 3.Η Οστρακίνα.

Και όχι από λίγο πιο αριστερά και ψηλά. Για αλλαγή.

Αναβατήρας «Αετός».

Η πίστα «Πολύβιος» που κατεβήκαμε

1.Όπως φαίνεται από πιο χαμηλά. 2.Το χιονοδρομικό. Αριστερά, η Μαύρη Κορυφή. 3.Η Οστρακίνα.