Μαίναλο (Λεβίδι-Οστρακίνα)

January 17, 2023
July 2021

near Levídion, Peloponnese (Greece)

Καλοκαιρινή ανάβαση στην κορυφή Οστρακίνα (1.981 μ.) του Μαινάλου με αφετηρία το Λεβίδι.
Στις δυτικές παρυφές του οικισμού βρίσκουμε την αφετηρία του μονοπατιού που θα μας οδηγήσει στην υψηλότερη κορυφή του Μαινάλου.
Ακολουθώντας φαρδύ χωματόδρομο στην αρχή, με κατεύθυνση δυτική-νοτιοδυτική, εισχωρούμε στην ενδοχώρα του βουνού.
Ο χωματόδρομος στενεύει, γίνεται φαρδύ μονοπάτι και γρήγορα μπαίνουμε σε πυκνό δάσος της περίφημης Μαινάλιας κεφαλληνιακής ελάτης.
Τα πυκνά κόκκινα σημάδια μάς οδηγούν σε χαρακτηριστικό ξέφωτο. Αφού διασχίσουμε κάθετα δασικό δρόμο (περίπου στα 2,2 χιλιόμετρα πορείας), αρχίζουμε ν’ ανηφορίζουμε σε δασωμένη ρεματιά.
Η κατεύθυνσή μας είναι καθαρά νότια, ενώ όσο παίρνουμε υψόμετρο η κλίση της ρεματιάς αυξάνεται.
Βγαίνοντας από τη ρεματιά ερχόμαστε για πρώτη φορά σε οπτική επαφή με την Οστρακίνα.
Τραβερσάρουμε μια πλαγιά με σχετικά αραιή βλάστηση και σύντομα βρισκόμαστε στη βάση του της κορυφής (περίπου στα 1.600 μέτρα υψόμετρο).
Ακολουθώντας το κλασικό πολυπερπατημένο μονοπάτι, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα προσεγγίζουμε το ψηλότερο σημείο του Μαινάλου.