Photo ofΜαίναλο (Ελάτη, Παλιοχώρι, Επτά Ψωμιά, Διάσελο Ξυλούρι, Κάτω Χαλίκι, Παναγιά Αρκουδορέματος, Διάσελο Κουτσομύτας, Χρυσοβίτσι) Photo ofΜαίναλο (Ελάτη, Παλιοχώρι, Επτά Ψωμιά, Διάσελο Ξυλούρι, Κάτω Χαλίκι, Παναγιά Αρκουδορέματος, Διάσελο Κουτσομύτας, Χρυσοβίτσι) Photo ofΜαίναλο (Ελάτη, Παλιοχώρι, Επτά Ψωμιά, Διάσελο Ξυλούρι, Κάτω Χαλίκι, Παναγιά Αρκουδορέματος, Διάσελο Κουτσομύτας, Χρυσοβίτσι)

December 18, 2023
December 2023

near Eláti, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική διάσχιση στο Δυτικό Μαίναλο με αφετηρία την Ελάτη Αρκαδίας, σύντομη στάση στο Παλιοχώρι Ελάτης όπου βρίσκεται το εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής (1115m), συνέχεια προς τη θέση Επτά Ψωμιά (1150m), έπειτα προς τη θέση Διάσελο Ξυλούρι (1250m), την περιοχή Λιβάδι όπου υπάρχει και μία εποχιακή Λούτσα (μικρή λίμνη στα 1205m) και προώθηση έως την τοποθεσία Κάτω Χαλίκι (1260m). Στη συνέχεια κατηφορίσαμε στην Παναγιά Αρκουδορέματος (1130m) για να πιάσουμε από εκεί την πιο δυνατή αλλά σύντομη ανηφόρα έως το διάσελο της Κουτσομύτας (1290m), όπου ξεκίνησε και η τελική κατάβαση προς το Χρυσοβίτσι.

Η διαδρομή είχε μέτριο βαθμό δυσκολίας διότι η αθροιστική υψομετρική άνοδος δεν ξεπέρασε τα 800 μέτρα, το πεδίο όπου κινηθήκαμε ήταν βατό, μέσα από καλογραμμένα μονοπάτια, με καλή σήμανση και ήπιες ανηφόρες/κατηφόρες. Τα χιλιόμετρα της διάσχισης αν και έφτασαν τα 15,8 δεν είναι ικανά να προβληματίσουν ακόμη κι έναν αρχάριο πεζοπόρο με καλή φυσική κατάσταση...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η πολύ εύκολη διαδρομή από την Ελάτη (1200m) έως το Παλιοχώρι Ελάτης και η παράκαμψη στο εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής (1115m). Δεύτερο στάδιο η συνέχεια της πορείας περνώντας διαδοχικά από τις περιοχές Επτά Ψωμιά (1150m), Διάσελο Ξυλούρι (1250m), Λιβάδι (1205m), Κάτω Χαλίκι (1260m). Τρίτο στάδιο η συνέχεια της διάσχισης από την περιοχή Κάτω Χαλίκι έως την έξοδο στην άσφαλτο (1375m) που οδηγεί στο χωριό Λιμποβίσι. Τέταρτο στάδιο η κατάβαση από ομαλό μονοπάτι έως την Παναγιά Αρκουδορέματος (1130m). Πέμπτο στάδιο η σύντομη κόντρα ανάβαση από την Παναγιά Αρκουδορέματος έως το Διάσελο Κουτσομύτας (1290m) και η τελική κατάβαση προς το χωριό Χρυσοβίτσι (1080m).

Ο καιρός ήταν χειμερινός με λίγες νεφώσεις, ευχάριστο κρύο (+3 έως +5 βαθμούς), ασθενείς γενικά ανέμους διότι την περισσότερη ώρα βρισκόμασταν μέσα στο ελατόδασος και αρκετά καλή διαύγεια. Στα μεγαλύτερα υψόμετρα οι συνθήκες ήταν πιο σκληρές, καθώς εκείνη την ημέρα ο βοριάς είχε ένταση πάνω από 5 μποφώρ, αλλά στην περιοχή που κινηθήκαμε δεν μας επηρέασε...

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν το σύνολο της μακροσκελής διάσχισης από την Ελάτη Αρκαδίας έως το Χρυσοβίτσι (σίγουρα θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον η αφετηρία από τη Βυτίνα). Επίσης η επιπλέον γνωριμία με το Δυτικό Μαίναλο, ένα βουνό απλωμένο και φιλικό για πεζοπορίες, όπου υπάρχουν πολλές δεκάδες χιλιόμετρα μονοπάτιων για όλα τα γούστα...

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,5 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 4 ώρες και 58 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 44 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από τoν Ελληνικό Ορειβατικό Σύνδεσμο Αθηνών.