Photo ofMainalo 02/03/2024 Μαίναλο Καταφύγιο ΕΟΣ Τρίπολης - Τρούπα - Μαύρη Κορφή - Καταφύγιο ΕΟΣ Τρίπολης Photo ofMainalo 02/03/2024 Μαίναλο Καταφύγιο ΕΟΣ Τρίπολης - Τρούπα - Μαύρη Κορφή - Καταφύγιο ΕΟΣ Τρίπολης Photo ofMainalo 02/03/2024 Μαίναλο Καταφύγιο ΕΟΣ Τρίπολης - Τρούπα - Μαύρη Κορφή - Καταφύγιο ΕΟΣ Τρίπολης

March 3, 2024
March 2024

near Kardarás, Peloponnese (Greece)

Από το καταφύγιο του ΕΟΣ Τρίπολης κινούμαστε προς το χιονοδρομικό κέντρο Μαινάλου. Ανηφορίζουμε το χωματόδρομο δυτικά και μετά την πρώτη στροφή προς τα βόρεια προσεγγίζουμε το εγκαταλελλειμένο κτίριο (σε 1,5χλμ από την εκκίνηση.

Από το διάσελο ΒΑ θα διανύσουμε ένα μικρό τμήμα μονοπατιού πάνω από την παλιά πίστα του σκι το οποίο θα μας βγάλει στην άσφαλτο. Κάνουμε αριστερά και περπατάμε για 500μ περίπου στην άσφαλτο. Στα δεξιά μας είναι η είσοδος στο μονοπάτι Ε4 το οποίο κατηφορίζει απότομα σε ένα όμορφο τμήμα ελατόδασους. Στο σημείο που η κλίση ομαλαίνει (σε 700μ) θα πάμε δεξιά στη διασταύρωση ακολουθώντας τα σημάδια. Στην επόμενη διασταύρωση θα συνεχίσουμε ευθεία (αριστερά το μονοπάτι προς Βυτίνα) και μετά από λίγα μέτρα στα δεξιά μας βρίσκεται η σπηλιά Τρούπα.

Από εκεί το μονοπάτι παίρνει ΒΑ πορεία και θα καταλήξει σε δασικό δρόμο. Στο σημείο αυτό στα δεξιά μας θα δούμε πινακίδα προς Λεβίδι. Μπαίνουμε σε μονοπάτι που καταλήγει σε δασικό δρόμο και κατηφορίζει μέχρι το σημείο που συναντάμε το μονοπάτι Λεβιδίου-Καταφυγίου-Οστρακίνας σε 3,3χλμ).

Αλλάζουμε πορεία προς νότο και ανηφορίζουμε στο μονοπάτι μέσα σε πυκνό ελατόδασος. Σταδιακά η κλίση αυξάνει κάνοντας την ανηφόρα πιο έντονη μέχρι το σημείο που αφήνουμε το δάσος και βλέπουμε μπροστά μας την Οστρακίνα. Θα διασχίσουμε μια τραβέρσα πριν μπούμε στο οροπέδιο.

Από το οροπέδιο στα δεξιά μας (δυτικά) φαίνεται η Μαύρη κορφή και θα αφήσουμε το μονοπάτι για να κινηθούμε προς αυτή ενώ αν συνεχίσουμε στο μονοπάτι σε 20 λεπτά θα έχουμε προσεγγίσει το καταφύγιο. Αφού έχουμε φτάσει στην κορυφογραμμή θα κινηθούμε πάνω στην ράχη του βουνού με βόρεια κατεύθυνση και με λίγο εύκολο scrambling στο τέλος την κορυφή όπου υπάρχει τριγωνομετρικό. Επιστροφή από τα ίδια και συνέχεια της πορείας νότια πάνω στην κορυφογραμμή μέχρι τις κεραίες τηλεφωνίας που βρίσκονται βόρεια από το καταφύγιο. Κατεβαίνουμε τα τελευταία μέτρα προς το καταφύγιο από το χωματόδρομο.