Mahya Dağı Zirve

January 12, 2019
January 2019

near Yenice, Kırklareli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak "81 İl 81 Rota" projemiz kapsamında 12 Ocak 2019 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz etkinliğin kaydıdır.

Kırklareli, Mahya Dağı zirve rotamız, projemizin dördüncü ili ve rotası oldu.

Normalde rotayı Evciler Köyü Göleti'nden Mahya Dağı zirve olarak planlamıştık. Fakat bölgede bir haftadır etkili olan yoğun kar yağışı planımızı uygulamaya fırsat vermedi. Böyle olunca biz de çıkış rotamızı Yenice Köyü çıkışındaki Demirköy yolu üzerinden Mahya Dağı zirvesindeki askeri tesislere (radar) kadar çıkan kilitli taş yolu olarak kararlaştırdık.

Her gün temizleme çalışmaları yapılmasına rağmen yol yine de karlıydı ve yer yer tehlikeli buzlanma mevcuttu.
15 dakikalık çay molasıyla birlikte yaklaşık 3 saatte 10 kilometreye yakın bir mesafe kat ederek zirveye ulaştık. Yol üzerinde zirveye 2 km kala askeri bölge uyarısı yazılı tabelalar mevcut... Bu tabelalar bizi tedirgin etse de zirveye kadar çıkmayı göze alarak Trakya'nın en yüksek noktası olan Mahya Dağı zirvesine ulaştık.

Zirvede 10 dakika kadar oyalanıp tabelaların bitimindeki geniş düzlükte yemek molamızı verip inişe geçtik. İniş, çıkıştan daha zorlu oldu. Buz tabakası haline gelmiş yol üzerinde tedirgin ve kontrollü adımlarla ilerledik. Yine yaklaşık 3 saatte başlangıç noktamıza varıp etkinliği sona erdirdik.

Bölge hakkında kısaca bilgi verecek olursak;

MAHYA DAĞI/TEPESİ

* 1031 metre rakım ile Trakya'nın en yüksek noktası...
* Kırklareli, Demirköy ve Pınarhisar ilçeleri arasında...
* Zirvesinde NATO bünyesinde etkinlik gösteren bir radar var.
* Yıldız/Istranca Dağlarının en yüksek zirvesi..
Yıldız Dağları, Türkiye'nin Trakya bölgesinde Kırklareli, Tekirdağ, İstanbul illerinde ve güneydoğu Bulgaristan da bulunan alçak bir dağ takımı... Trakya'nın Karadeniz kıyılarına paralel olarak, Bulgaristan'dan İstanbul iline kadar yaklaşık 300 kilometrelik bir dağ zincirinden oluşmaktadır.
Bulgaristan'da bu dağlar "Strandzha" adıyla anılmaktadır.
* Başlıca tepeler:
Fatmakaya Tepesi (901 m.), Sivritepe (851 m.), Kaletepe (846 m.), Dalyantepe (725 m.), Bocalar Tepe (680 m.), Karakoltepe (719 m.), Yeltepe (618 m.), Çavuştepe (726 m.) Topkoru Tepe (592 m.)

* Dupnisa mağarası bölgeye 20 km / 30 dk uzaklıkta...