Maganik: Trešteni i Međeđi

September 10, 2023
September 2023

near Granica, Opština Kolašin (Montenegro)

Maganik: Trešteni i Međeđi

Ne preporučujem praćenje staze samostalno, treba ići sa nekim ko dobro poznaje stazu i teren.

Mi smo išli sa Željkom Pejovićem koji odlično poznaje Maganik.

Staza je do Treštenog vrha jasna i označena, silazak sa Međeđeg je označen, ostalo je snalaženje po platou sa kraškim pukotinama i siparu.

Staza je izuzetno atraktivna ali na platou postoje šire pukotine koje se na određenim mestima mogu savladati otpenjavnjam i penjanjem. Nekim pukotinama se dno ne nazire. Iz malo opreza pravo je uživanje proći platoom.

Staza prolazi i ispod Babinog zuba i mesta gde se srušio jat-ov avion pre 50 godina. Ostaci aviona se i danas mogu videti. Pomalo tužan prizor i posle toliko godina..

Sledi uspona na Međeđi sa kog se pruža pogled od 360stepeni. Kada je dobra vidljivost vide se i Prokletije i Maja Jezerce što nama nije bio slučaj zbog velike izmaglice iznag jezera..

U svakom slučaju i dan i staza su bili pun pogodak i čisto uživanje.