maden-kuzuludere-çilingoz etabı (Kuzey Yolu/North Way) (13.03.2016)

Photo ofmaden-kuzuludere-çilingoz etabı (Kuzey Yolu/North Way) (13.03.2016) Photo ofmaden-kuzuludere-çilingoz etabı (Kuzey Yolu/North Way) (13.03.2016) Photo ofmaden-kuzuludere-çilingoz etabı (Kuzey Yolu/North Way) (13.03.2016)

2 hours
May 4, 2023
May 2014

near Çilingozçiftliği, İstanbul (Türkiye)

Maden-Kuzuludere-Çilingoz Parkurundan (13.3.16)
Silivri 7.30 da çıktığımız yolculuğumuz; 8:00 gibi B.Sinekli köy kahvesinde Aynur ablamızın getirdiği sıcak böreğe bakkaldan aldığımız nevaleyi katarak tatlı sohbet eşliğinde mideye indirmekle başladı.
9:45 gibi Maden sapağında parkur başı görüp çamur kaplı asfalta dalınca dertlendik ama biraz sonra patikasına sapıp tepedeki küçük göle ulaşınca karşılaştığımız manzara yüzleri gülümsetmeye yetti.
Ama zorluk daha yeni başlamıştı.50 m.den 380 m irtifaya gerek orman içi gerekse makta yollarından yükselirken kardiyo yapan arkadaşların ufff off sesleri ve yeni katılanların eksik teçhizatının getirdiği zorluk ile yaşadıkları şaşkınlık önde koşturanları hafifçe pişman ediyordu.
Bu arada geçen hafta peşimizi bırakmayan göz gözü görmez sis yine kirpiklerimizden damlaların düşmesine ciğerlerimize su dolmasına neden oluyordu ki kahvaltıdan kalan malzemeyi de değerlerdirip sıcacık çaylarımızı yudumlayacağımız mola noktasına vardık..Burası zirvede rüzgardan kuytulandığımız sapak noktası idi ve yaklaşık 8 km yol tepmiştik.
İniş başlayıpta Kuzuludere vadisine sarkmak için yaptığımız oylamada çıkan evetlerin birazdan yaşayacakları tehlike dolu kaya,çalı,sarmaşık ve derin su geçişleri içeren 100m lik bir duvarı inmek manasına geldiğini bilselerdi sanırım yolumuza devam kararı çıkardı.
Pişmanlıkların yüzlerden okunduğu ancak geri dönmenin imkansız olduğu noktada karşımıza çıkan manzaranın ve çağlayan suların sesi herkesi mutlu etmişti.Ama durmak olmazdı daha geçilecek 4 km lik orman patikası bizi bekliyordu.
Neyseki kalan yol söylenen askeri marşlar eşliğinde biran evvel bitsin temposuyla 45 dk.da tamamlandı..Yollar aşılmıştı aşılmasına ama buluşma noktasında olmayan aracımıza telefonla ulaşıp o gelinceye kadar olan zamanı fırsata çevirip bot-pantolon temizliğiyle, terimiz soğumasın edasıyla bir güzel geçirdik..
K.Kılıçlı kasabında verdiğimiz yemek molasında arkadaşların , sipariş sıramı en sona kaydırma başarıları bana müessesenin mis gibi revani ikramı olarak dönünce yaşanan tebessüm her şeye değerdi.
Çok şükür Allah a 7:30 da başlanan rota herkeste tatlı bir yorgunluğun yanında ve keşfetmenin verdiği mutlulukla 17:30 da tamamlandı..