Madeira Caldera Verda

September 3, 2023
August 2023

near Achada do Marquês, Madeira (Portugal)

Ruta lineal des de Achada do Marquês passant per:
- Arbre remarquable
- Caldeirão Verde

Excursió molt frescal a la cara nord de la illa pel bosc de Laurisilva. No feu cas del desnivell que surt al GPS, doncs segueix tota la estona una levada i no passa dels 200 metres en total.
Está molt ben marcada i no te pèrdua.

Anem al poble de Santana i des aquí seguim les indicacions de Caldeirao Verde on hi ha un aparcament de pagament vora un complexe turístic restaurant/botiga en cases típiques (preneu el ticket, es paga dalt).

La excursió pàssa primer per un bonic bosc amb un arbre magnífic i desprès va seguint tota la estona la levada. La vegetació es esplèndida, falgueres, molses i laurisilva.
El cami va per vora la sèquia que envolta els barrancs i sempre esta protegit amb una linea de vida. Es força concorregut i cal anar sense presses cedint el pas quan cal.

Passem per un aprell de ponts i finalment arribem a la Caldera Verda, una cascada sobre una petita bassa, amb les seves parets de lava. MOLT BONIC.
Hi ha força gent i algun banyista, pero l'aigua es molt freda.
Tornem pel mateix camí.

Un altra excursió de les imprescindible de Madeira. Aquesta fàcil. Preneu frontal. A final d'agostr no ens va fer falta l'impermeable.