Photo ofMachancoses-Senda del Gas-Barranc de Ferrando-Barranc del Tio Traca-Alt del Besori-Barranc Fondo-Machancoses 24-OCT-2021 Photo ofMachancoses-Senda del Gas-Barranc de Ferrando-Barranc del Tio Traca-Alt del Besori-Barranc Fondo-Machancoses 24-OCT-2021 Photo ofMachancoses-Senda del Gas-Barranc de Ferrando-Barranc del Tio Traca-Alt del Besori-Barranc Fondo-Machancoses 24-OCT-2021

October 25, 2021
October 2021

•   5 2 Reviews

near Alfarp, Valencia (España)

Ruta: Machancoses-Senda del gas-Barranc de Ferrando-Barranc tio Traca-Alt del Besori-Barranc de Bolos-Machancoses

Dia: 24-10-2021
Temps total: 04:49:37
Temps en moviment : 03:39:32
Temps parat: 1:10:10

Recorregut: Ramaderia de Machancoses-Senda del Gas-Senda de l’Espill-Barranc de Ferrando-Senda Caseta de Bernabe-Senda puja de Potan-Barranc tio traca-Alt del Besori-Barranc Fondo-Barranc de Boles-Ramaderia de Machancoses.

La Serra del Tello es troba situada en els termes de Llombai, Alfarp i Picassent, declarada Paratge Natural municipal al 2005. El Tello ó Alt del Besori es el punt més elevat. Estem en una serra repleta de senders per a recórrer. La ruta que hem fet nosaltres representa una xicoteta mostra de totes les possibilitats que esta serra en brinda. El punt de partida el situem en la ramaderia de Machancoses, lloc un podem deixar els vehicles estacionats. Comencem per la senda del gas o també nomenada com a “Dragon Khan”, aquesta senda es un continuo puja i baixa amb un final en “V” que ens deixa al depòsit del gas i la pista. Creuem recte la pista per agafar la senda de l’espills que en una forta baixada ens porta al Barranc de Ferrando. Desprès de recórrer part de aquest preciós barranc l’abandonarem per la senda Caseta de Bernabé. Seguim per la senda de Puja de Potan. Continuem per la senda que transcorre per el Barranc del Tio Traca fins el camí de l’Estepar, continuem un tros per la pista fins desviar-nos per la dreta per una senda que ens porta a la pista que puja al Alt del Besori. La baixada del Besori està prou inclinada hi hi ha que anar amb precaució. La baixada ens porta al camí del Barranc Fondo, continuem per este fins desviar-nos per l’esquerre la senda camí de Valencia fins la pista de la Pólvora on tenim els cotxes. Espectacular ruta que ens a preparat el nostre amic Vicent Rosaleny.

La Sierra del Tello se encuentra situada en los términos de Llombai, Alfarp y Picassent, declarada Paraje Natural municipal en 2005. El Tello ó Alto del Besori es el punto más elevado. Estamos en una sierra repleta de senderos para recorrer. La ruta que hemos hecho nosotros representa una pequeña muestra de todas las posibilidades que esta sierra nos brinda. El punto de partida lo situamos en la ganadería de Machancoses, lugar donde podemos dejar los vehículos estacionados. Empezamos por la senda del gas o también nombrada como "Dragon Khan", esta senda es un continuo sube y baja con un final en "V" que nos deja en el depósito del gas y la pista. Cruzamos recto la pista para coger la senda dels Espills que en una fuerte bajada nos lleva al Barranco de Ferrando. Después de recorrer parte de este precioso barranco la abandonaremos por la senda Caseta de Bernabé. Seguimos por la senda de Puja de Potan. Continuamos por la senda que transcurre por el Barranco del Tio Traca hasta el camino del Estepar, continuamos un trozo por la pista hasta desviarnos por la derecha por una senda que nos lleva a la pista que sube al Alto del Besori. La bajada del Besori está bastante inclinada hay que ir con precaución. La bajada nos lleva al camino del Barranco Fondo, continuamos por este hasta desviarnos por la izquierda en la senda camí de Valencia hasta la pista de la Pólvora donde tenemos los coches. Espectacular ruta que nos ha preparado nuestro amigo Vicent Rosaleny.

Les descripcions de les rutes son personals, per lo tant son orientatives. La valoració de la dificultat es refereix a la dificultat tècnica com el tipus de terreny, si hi ha que trepar, si esta senyalitzada o no, si es pista, trialera sender fàcil, etc…. Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.

01-Machancoses

02-Senda del Gas

03-Senda del Espill

04-Barranc de Ferrando

05-Barranc Del Tio Traca

06-Camí de L'Estepar

07-Senda Besori

Photo of08-Alt del Besori (Lloma Del Tello) Photo of08-Alt del Besori (Lloma Del Tello) Photo of08-Alt del Besori (Lloma Del Tello)

08-Alt del Besori (Lloma Del Tello)

09-Baixada del Besori

10-Camí Del Barranc Fondo

Photo of11-Barranc de Boles/Senda camí Valencia Photo of11-Barranc de Boles/Senda camí Valencia Photo of11-Barranc de Boles/Senda camí Valencia

11-Barranc de Boles/Senda camí Valencia

• Photo of AngelaMS
    AngelaMS Oct 25, 2021

Impresionat zona completament desconeguda per a mí que m'ha sorpres gratament. Zona molt propeta de casa amb sendes xulisimes. Tota la ruta va per senda, nomes uns metres per pista. Un disfrutar.

• Photo of Vicent Máñez
    Vicent Máñez Oct 25, 2021

Si, es una zona molt xula. Jo he estat en numeroses ocasions per la zona, pero sempre en la bici. Es la primera vegada que faig les sendes que tantes vegades fem en bici a peu. Com dius un disfrutar.

• Photo of Vicent Rosaleny
    Vicent Rosaleny Nov 3, 2021

Molt xula, prácticament tota per trialeres