Maçanet de Cabrenys-Sant Pere dels Vilars-Santuari de la Mare de Déu del Fau

Photo ofMaçanet de Cabrenys-Sant Pere dels Vilars-Santuari de la Mare de Déu del Fau Photo ofMaçanet de Cabrenys-Sant Pere dels Vilars-Santuari de la Mare de Déu del Fau Photo ofMaçanet de Cabrenys-Sant Pere dels Vilars-Santuari de la Mare de Déu del Fau

June 9, 2017
June 2017

•   4.7 1 review

near la Font d'en Coll, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Maçanet de Cabrenys.

Anirem per la carretera que puja a Costoja, fins que per la cara sud, trobarem una pista asfalta (pal indicatiu de Costoja i dels Santuaris de St. Pere dels Vilars i de la Mare de Déu del Fau; recorregut senyalitzat amb pintura groga de la xarxa d' Itinerànnia de color verd i blanc de Sender Local que comparteixen recorregut) que seguirem i que va a Sant Andreu d'Oliveda.
Després d'un kilòmetre aproximadament deixarem la carretera asfaltada i agafarem una pista (pal indicatiu) que seguirem en direcció a Ponent, ens portarà a la zona de Lleure de la Font de la Farga, on agafarem el camí que ens pujarà a trobar una pista de desemboscar.
La seguirem menyspreant les laterals. En la pujada passarem per uns boscos d'alzines suredes per arribar a la casa de Can Fullaraca. La creuarem i sortirem a una pista. Uns 5 a 7 metres més amunt trobem una cruïlla de pistes (pal indicatiu).
Seguirem pujant per la que marxa al sud, a trobar pocs metres més amunt, el Santuari de Sant Pere dels Vilars i tot seguit la casa de Can Granja on agafarem un camí que ressegueix tot pujant la tanca de la casa. Aquest camí ens portarà a trobar una pista principal que seguirem tot pujant fins trobar una cruïlla de camins.
En aquest punt trobem un camí que baixa fortament (pintura verda i blanca) en direcció nord per anar a Tapís). Nosaltres continuarem per la pista, com uns 5 a 7 metres per trobar una cruïlla de pistes. Deixarem la que marxa força planejant amb la pintura groga que va a Costoja i agafarem la que marxa tot pujant en direcció al sud-est.
Uns pocs metres més endavant la deixarem i anirem pel camí (senyals de pintura verda i blanca fins al Santuari) que marxa tot pujant per la cara de Ponent a trobar una vella pista, que seguirem tot pujant (direcció sud-est) fins al seu final on continuarem pel camí que ens acabarà de pujar al cim de la muntanya on trobem una cruïlla de camins (pal indicatiu).
Anirem pel que marxa a Llevant i que ens portarà al Santuari de la Mare de Déu del Fau on podrem gaudir d'un privilegiat mirador amb molt bones vistes. La tornada la farem desfent el camí de l'anada.
Recomanat visitar l' església de Sant Martí de Maçanet de Cabrenys (Catalunya Romànica, Vol. IX L' Empordà II, pàg. 556).

Cartografia, Editorial Alpina, mapa Alta garrotxa o també Alt Empordà.

Cruïlla pistes

Capella

• Photo of Gerard Carrion Salip
    Gerard Carrion Salip May 15, 2021

Ruta molt maca, amb bones vistes i variada. Apta per a tots els públics i fàcil de seguir amb les bones indicacions penjades aquí. Moltes gràcies per compartir!