لیره سر به آبگرم فلکده ۱۷ تیر ۱۴۰۱

9 mi
July 8, 2022
July 2022

near Seh Gāh, Māzandarān (Iran)

برنامه اجرا شده ( کوهپیمایی عمومی )

#باشگاه_کوهنوردی_اته_کو
#شهرستان_لنگرود
#استان_گیلان

پیمایش جنگلی #لیره_سر به #آبگرم #فلکده

#تاریخ_اجرا: ۱۷ تیر ۱۴۰۱
#تعداد_همنوردان: ۱۳ نفر

#گزارش_برنامه:

درود بر همگی
روز جمعه مورخ ۱۷ تیر با ۱۳ نفر از همنوردان باشگاه به سمت شهر تنکابن ، خرم آباد ، قلعه گردن و پس از دوراهی سه هزار به سمت چپ و روستای لیره سر حرکت کردیم.
از شهر لنگرود تا این محل ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان برد.
پس از رسیدن به روستا و عبور از آن به جنگل بانی ابتدای مسیر رسیدیم که خوشبختانه برخلاف خیلی از جنکل بانی ها بدون هیچ مشکلی ۱ کیلومتری مسیر را با خودرو طی کردیم و سپس در مکانی مناسب توقف کردیم.
بعد از صرف صبحانه نیم ساعته در ساعت ۹ صبح حرکت خود را در مسیر جاده ای و جنگلی زیبا سپری کردیم و پس از دو ساعت در ساعت ۱۱ به روستای فلکده رسیدیم.
مسیر پیمایش سخت نمیباشد اما نیاز به آمادگی اولیه دارد.
سه شیب تند در طول مسیر وجود دارد که کوتاه میباشد اما برای خودروهای شخصی عبور از این مسیر را با کمی مشکل مواجه میکند اما خودروهای آفرودی مشکلی نخواهند داشت. یک رودخانه در ابتدا نیز وجود دارد که برای عبور از ان باید کمی احتیاط کرد.
پس از رسیدن به روستای فلکده که دارای کلبه های اجاره ای ، چشمه ، سرویس بهداشتی و چای و وعده غذایی نیز میتوان تهیه کرد.
از مسیر جاده ای سمت چپ روستا با یک پیمایش ۱۰ دقیقه ای به سمت پایین دست و رودخانه به آب گرم رسیدیم که به صورت یک حوضچه دور شده وجود دارد.
فضای کافی برای استراحت و کمپ وجود دارد اما هیزم به سختی پیدا شده و بریدن درختان نیز کار خوبی نمیباشد اما در روستا میتوان هیزم را خریداری کرد.
پس از صرف نهار و چای و استراحت در ساعت ۴ بعد از ظهر و بازدید از پرورش ماهی قزل آلا در منطقه به سمت خودرو حرمت کردیم و پس از دو ساعت به خودرو رسیدیم و در ساعت ۸:۳۰ غروب در شهرستان لنگرود حضور داشتیم.