Lykos, Marmara, Aradena Gorge, Aradena, Livaniana Likos

Photo ofLykos, Marmara, Aradena Gorge, Aradena, Livaniana Likos Photo ofLykos, Marmara, Aradena Gorge, Aradena, Livaniana Likos Photo ofLykos, Marmara, Aradena Gorge, Aradena, Livaniana Likos

-383 ft
September 1, 2022
September 2022

near Lýkos, Crete (Greece)

Comencem ben d'hora, tornant a fer el mateix camí exposat d'ahir fins a Marmara, allà enfilem girls amunt, el camí és fàcil, senyalitzat, quan ho està, de colors verd i vermell i a estones amb un tipus blau fosc. Durant la pujada trobem dos grans desprendiments o arosegaments de pedres que cal superar, els senyals hi són però cal buscar-los. En alguns trams les parets són altíssimes i l'espai es molt estret, en altres llocs s'aixample i deixa bones.vistes dels pendents que ens envoltan. Bastant més endavant trobem la gran dificultat de la pujada, un parell d'escales metal.liques, mig abonyegades per les pedres de les.riuades i poc després unes cordes de molt poc fiar, ambdues es pasen força bé, pasem per sota el pont que creua la Gorja, agafem el camí de l'esquerra que ens deixarà a dalt el poble, aquest està mig abandonat, però té el seu encant.
A la bora del pont,ja a la carretera, hi ha un.bar que té begudes, però no fa menjars, almenys avui, ens refresquem i comencem el camí de baixada cap a Livaniana, primer per carretera i després per un antic camí, a estemos encara empedrat, que busca com perdre desnivell hàbilment per arribar al poble, una guapada de camí. Fa sol, però la mica de brisa que puja de.mar ho fa ben suportable. Un cop a Livaniana, trobem una petita taverna on el seu amo parla quatre paraules justes d'anglès, si fa no fa, com nosaltres, menjem una amanida grega i una truita de patates estupenda, regat tot plegat amb un parell de Mytos, en acabar ens convida a un tastet de Rajoy i avall que fa baixada fins el nostre allotjament a Lykos.
Un bon dia i una bona caminada