lycian way- Gagai Antik kenti (Mavikent)/ Karaöz/ Korsan Koyu/ Gelidonya Feneri

Photo oflycian way- Gagai Antik kenti (Mavikent)/ Karaöz/ Korsan Koyu/ Gelidonya Feneri Photo oflycian way- Gagai Antik kenti (Mavikent)/ Karaöz/ Korsan Koyu/ Gelidonya Feneri Photo oflycian way- Gagai Antik kenti (Mavikent)/ Karaöz/ Korsan Koyu/ Gelidonya Feneri

March 14, 2021
March 2021

near Mavikent, Antalya (Türkiye)

Gagai Antik kenti çok fazla kalıntıların olmadığı bir antik kent. Bir kaç kaya mezarı ve çok az tiyatro kalıntıları var. mavikent'ten Karaöz'e otostopla geldim. Çok tatlı bir çift getirdi beni, kendi rotalarından ileri gidip market önüne kadar bıraktılar. Yol dar bir asfalt yol olduğu için bu yöntemi tercih ettim, arabalarla yürümek hoşuma gitmiyor :) manzaralar bu bölümde de şahane. İmkanınız varsa papz koyu'nda mola verin. Karaöz'de marketten alışveriş yapabilirsiniz ama şişeniz var ise yolda çeşme var üç adet. Son çeşme korsan koyu'nda. Karaöz'den korsan koyu'na kadar patikalara giriliyor, işaret çok az. GPS ile geldim çoğunlukla. Denize paralel Manzaralar şahane. O yüzden ben sahil kısmından çıktım araç yolu yerine. Yolda piknikçiler ikramlar verdiler, yöre halkı çok tatlı. Kamp alanları var bol bol. İstediğiniz yerde konaklayabilirsiniz. Yol biraz zorluyor son 2kmde. Gelidonya'da kamp yapacak bir kaç düzlük mevcut. Genel olarak çıkış rotası olduğu için zorlu bir rota oldu. Kamp yüküyle yüründüğü için ekstra eforlu oldu ama Likya yolunun en güzel rotalarından biri diyebilirim. İçinde bol bol deniz var :)

PictographRuins Altitude 12 ft

Gagai

PictographWaypoint Altitude -7 ft

Karaözde market var tam Likya tabelasına gelmeden solda

PictographCampsite Altitude 72 ft

Harika manzara

PictographCampsite Altitude 138 ft

PictographCampsite Altitude 54 ft

PictographCampsite Altitude 60 ft

Korsan koyu, kamp alanı ve çeşme