Lubenice mjesto-Sv.Ivan plaza - plaza Plava Grota (otok Cres)

Photo ofLubenice mjesto-Sv.Ivan plaza - plaza Plava Grota (otok Cres) Photo ofLubenice mjesto-Sv.Ivan plaza - plaza Plava Grota (otok Cres) Photo ofLubenice mjesto-Sv.Ivan plaza - plaza Plava Grota (otok Cres)

7 hours one minute
August 10, 2022
August 2022

near Lubenice, Primorsko-Goranska (Hrvatska)

Pjesacenje do jedne od najljepsih prirodnih plaza na jadranu. do plaze se moze doci samo morem ili markiranom stazom koja se do plaze spusta iz mjesta Lubenice.
Staza vodi vecim dijelom kroz lijepu cetinarsku sumu, poslije odvajanja od staze za plazu Plava Grota i vidikovca spust postaje strmiji.
Treba ponijeti dosta vode posto nigdje ni na stazi ni na plazi nema vode.
do mjesta Lubenice se dodje kad se sa puta prema Losinju nedugo nakon mjesta Cres skrene prema Valunu i Lubenicama, a onda se odvoji lijevo od puta prema Valunu (sve je dobro oznaceno). nekoliko kilometara od odvajanja do mjesta Lubenice put je veoma uzak oivicen kamenim zidinima i tu morate biti strpljivi, oprezni i spremni da cesto idete u rikverc da bi se s nekim mimoisli.
U samom mjestu Lubenice ima javni izvor vode na ulazu u mjesto, ima konoba koja radi od 13 sati , a kad se prodje kroz mjesto ima vidikovac sa durbinom odakle se lijepo moze vidjeti sama plaza.
Na ulazu u mjesto imaju dva parkinga, staza krece ispod drugog, blizeg mjestu.
Na povratku sa plaze Sv.Ivan otisli smo i na plazu Plava Grota, isto tako lijepu prirodnu sljunkovitu plazu koja je poznata i po prelijepoj pecini Biserka koja se nalazi uz more nedaleko (juzno) od plaze. do nje mozete doci samo brodom ili plivajuci. nakon uskog ulaza i prolaza ulazi se u vecu dvoranu s dubinom vode oko metar , s cije je jedne strane visoki podest koji nije pod vodom, a s druge zidove pecine obasjava prekrasna svjetlost koja vjerovatno kroz uski prolaz dopire spolja.
iako staze do plaza nisu duge, zbog strmog spusta (uspona) zadnjih nekoliko stotina metara do plaze, traze odredjenu kondicionu spremu.
iako je staza dobro markirana treba pripaziti , pogotovo u dijelu blize plazi Sv.Ivan , jer tamo ima puno utabanih staza koje nisu markirane.

Trail to one of the most beautifull natural beaches not just in Adriatic Sea, but in world. It starts from old autenthic place Lubenice bellow parking, it is marked and goes downhill to the beach. You must have a lot of water because there is no any on trail or on beaches. In return trail leads to other attractive beach Plava Grota with big cave beside sea near the beach

video
od 2:10 do 8:49

Photo ofvidikovac u blizini mjesta Lubenice Photo ofvidikovac u blizini mjesta Lubenice Photo ofvidikovac u blizini mjesta Lubenice

vidikovac u blizini mjesta Lubenice

voda na ulazu u mjesto

desno, lijevo staza neka za penjanje

Photo ofRaskrsnica - Sv.Ivan Lubenice desno, pravo Plava Grota Photo ofRaskrsnica - Sv.Ivan Lubenice desno, pravo Plava Grota Photo ofRaskrsnica - Sv.Ivan Lubenice desno, pravo Plava Grota