LTSEN-TATEV 5-6-19

June 5, 2019
June 2019

near Ltsen, Syunikʼ (አርሜኒያ)

Avui ens traslladem amb furgonetes al lloc de sortida de la ruta, ja que el autocar no pot passar-hi. Des de Goris anem a Ltsen, localitat del raion de Sisian, situada prop del riu Vorotan. Des del poble comencem la ruta senderista per un camí rodejat d’arbres i praderies amb moltes flors, sempre estem per damunt dels 1600 m amb unes panoràmiques fabuloses, al fons cims amb congestes de neu. A mig camí pugem a un mirador amb vistes espectaculars, després busquem un lloc per dinar. Estem per sobre dels 2100 metres d'alçada, al acabar de dinar iniciem el descens cap a Tatev, on visitem l’espectacular monestir. Construint a la vora del precipici, dins del recinte emmurallat hi ha esglésies, refectoris, mausoleus i una fabulosa biblioteca, també hi ha la columna de Gavazan, un pilar octagonal de 8 metres coronat per un khachkar que s’ha mantingut en peu després de diversos terratrèmols, segons la tradició l'oscil·lació del pilar indicava la proximitat de les tropes invasores i això permetia preparar-se per l’atac.
Un cop acabada la visita anem a pujar al telefèric Wings of Tatev, un dels més llargs del mon construït en una sola secció, creua la vall del Vorotan que esta uns 320 metres per sota del Telefèric, té un recorregut d’uns 5’7 quilòmetres Des de la cabina tenim unes vistes espectaculars.