L'Ospitalet / Hospitalet - Estany i refugi de les Vesines / Bésines

Photo ofL'Ospitalet / Hospitalet - Estany i refugi de les Vesines / Bésines Photo ofL'Ospitalet / Hospitalet - Estany i refugi de les Vesines / Bésines Photo ofL'Ospitalet / Hospitalet - Estany i refugi de les Vesines / Bésines

September 30, 2020
August 2020

near L'Hospitalet-près-l'Andorre, Occitanie (France)

Mentres pujàvem al Coma d'Or vam veure al lluny i força amagat un refugi...era el refugi de les Vesines i ens vam dir que l'aniríem a conèixer...i això és el que hem fet avui. Primer de tot dir-vos que farem servir el nom occità (som a l'Arieja) Vesines i no l'oficial francès Bésines.
La ruta a l'estany i al refugi és una mica llarga i per això, els seus 900 m de desnivell queden ben repartits i no es fa gens pesada, és planera en molts trams. Sortim de l'aparcament de l'Ospitalet (Hospitalet-près-l'Andorre) passat el coll de Pimorent per la N-20. Des de la placeta del poble hem d'anar seguint els indicadors del camí i que comença just al costat de la font de l'Abeurador. El camí s'enfila primer i després faldeja tot el coster de la muntanya amb la vall de l'Arieja als nostres peus a mà esquerra. Passem la cresta del Tos de Bessateil i enfilem tota la vall del riu de les Vesines amunt fins a l'estany. El camí no fa grans pujades, és un camí amable que puja suau. Un cop a l'estany l'hem de vorejar per la dreta i anar fins a la coma de la vall. Un pontet ens passa el torrent de Coma d'Anyell i només ens queda una curta pujada al coster rocós i envoltat de bosc on hi ha el refugi. Tornarem pel mateix camí, camí que està molt ben indicat i fressat i pel que no necessitarieu ni track. La vall ens ha agradat molt, és bonica, amb vistes, l'estany molt agradable i també hem acomplert la nostra il·lusió de conèixer el refugi de les Vesines. Ha estat un bon dia.

Hora Inici: 08:53 26 d’ag. 2020
Hora Fi: 16:25 26 d’ag. 2020
Distància recorreguda: 16,1 km (07:31)
Temps en moviment: 03:46
Pèrdua d'altitud: -980 m
Temps d'Ascens: 03:34
Temps de Descens: 03:51

Photo of01 L'Ospitalet. Aparcament. Inici ruta Photo of01 L'Ospitalet. Aparcament. Inici ruta Photo of01 L'Ospitalet. Aparcament. Inici ruta