L'Olleria - Moixent

June 16, 2018
June 2018

near L'Olleria, Valencia (España)

Temps total: 8:56:19
Temps en moviment: 6:45:53
Ritme: 13:57min/km
Distància: 29kms
Hora d'eixida: 4:30
Hora d'arribada: 13:30

Ruta lineal que uneix les poblacions d'Olleria i Moixent.

Eixim desde el carrer don Quijote de la Mancha situat a l’entrada d’Olleria després de la gassolinera Repsol, carrer de l’Hotel i el Bar Manolo, allí tenim un descampat per aparcar.
A pocs metres d’on havem deixat el cotxe ja tenim senda que anirà pel barranc de Grau direcció a la barraca i ens durà a la carretera CV-644, compte en aquest punt, ací tenim que creuar.

Anem uns metres per la part dreta de la carretera i desseguida agafarem la costera Impossible que ens durà fins al banquet a on farem una paradeta per a beure ja que estem en el km 3,3 i fins ara tot ha sigut pujada.

Una vegada en el banquet agafem la senda de baixada del tub que ens durà a l’inici de la senda del Portalet.

Finalment la senda del Portalet mor en el tallafocs, km 7,6, allí ens parem uns minuts contemplant la imatge del tallafocs, el creuem i continuem el nostre camí, farem un kms de pista i començarem a baixar al barranc de la Llobera.

A partir d’ací la senda transcorre per barrancs rodejats d’uns bonics paisatges, després del barranc de la Llobera anem al barranc de la Fos, la sendeta va pel costat del barranc, estem en el km 13 i fins al km 16 serà tot pujada, deixem darrere el barranc de la Fos per anar al barranc de la Font d’Espanya, compte en la pista de pujada, en el km 16,3 trencarem a l’esquerre per agafar una sendeta que ens durà a la bonica font de la Gotja, un poc més amunt trobarem la font d’Espanya.

Agafem un caminet molt còmode que ens durà cap avall a Vallada però no és confieu, al km 18,1 tindreu que agafar una sendeta situada a mà esquerre amb un parell de bones pujades, després la senda començarà a planejar, una senda molt bonica per les vistes al poble de Vallada, castell, penyó, després de planejar la senda començarà a baixar i baixar fins arribar al pont de l’ermita de Vallada.

En condicions normals haverem creuat el pont per anar a la ermita però hui el pont estava tancat per manteniment així que havem tingut que pujar i baixar el barranquet amb molt de compte per poder passar a l'altra part.

A l'ermita de Vallada hi ha taules i una font d'aigua fresca, en aquest punt havem fet una paradeta per esmorzar, ja portavem 20kms i sols ens quedaven 9kms per acabar.

Després de visitar l'ermita anirem cap a la piscina d'aigua salada i abans de l'entrada de la piscina a mà dreta tenim una sendeta que baixarà un poquet, passarem per un pas d'aigua, aquest pas te molt poca aigua i es pot passar perfectament sense banyar-se pujarem per uns escalons fins agafar la senda, seguir les indicacions que posen Penyó - Castell.

La senda començarà a pujar i pujar, serà la costera més pesada de tota la ruta, passarem d'estar a uns 330 metres, ermita de Vallada a uns 738 metres, antenes de Moixent, i tot açò ho pujarem en 5kms. Primer serà senda i quan arribem a l'altura de la part de baix del penyó de Vallada agafarem una pista que ens durà fins a les antenes.

A pocs metres d'arribar a les antenes visitarem el lloc més bonic de la ruta, la cova de Pates, per a més informació mirar el WP, coronarem les antenes, allí agafarem la senda del "vertigo" una senda molt bonica amb unes meravelloses vistes a Moixent i el seu entorn.

La senda del "vértigo" acabarà en una pista, planejarem al voltant d'un km i mig i després agafarem una sendeta situada a mà dreta que ens portarà fins al carrer santa Bárbara de Moixent, en aquest punt a on acaba la senda i comença el poble de Moixent donarem per finalitzat el track.

La ruta no és difícil ja que no té cap pas complicat, la senda del "vértigo" encara que té unes boniques vistes no dona massa vertigen ja que desde la senda fins al precipici hi han un parell de metres i no s'aprecia el tallat, la majoria de persones podrien passar llevat d'aquelles que li donen molta por les altures, l'única dificultat a ressaltar seria la distància.

PictographIntersection Altitude 972 ft

PictographRisk Altitude 1,094 ft

En aquest punt deixem l'asfalt de l'antic por de l'olleria per agafar a mà esquerre la senda del Portalet que ens durà fins al Tallafocs.

TALLAFOCS

En aquest punt acaba la senda del Portalet

DRETA

Després de passar el tallafocs passarem per un dipòsit i uns bancals, a partir d'ací la senda començarà a baixar i baixar, foto, per a buscar el primer dels tres barrancs que passarem que serà el barranc de Llovera.

PictographIntersection Altitude 805 ft

PictographMountain pass Altitude 817 ft

BARRANCS

Desde que baixem del tallafocs al primer barranc (aproximadament km 8,8) recorrerem en total tres barrancs fins arribar a la pista que ens durà cap a la font d'Espanya (km 15,8), els tres barrancs pels quals passarem son: - El barranc de la Llobera - El barranc de la Fos - El barranc de la Font d'Espanya Esta seria la part més lenta de la ruta, no remomanable per a fer-la en bici, com és pot veure a les fotos és prou complicat anar en bici pels tres barrancs.

PictographIntersection Altitude 792 ft

PictographIntersection Altitude 821 ft

PictographIntersection Altitude 904 ft

PictographIntersection Altitude 868 ft

Després d'haver recorregut els tres barrancs havem fet una pujada per senda molt empinada fins que havem arribat a aquest punt, a partir d'ací trencarem a mà dreta per una còmoda pista que ens durà a la senda de la Font d'Espanya.

FONT DE LA GOTJA

FONT ESPANYA

Compte ací i no vos passeu, senda de l'esquerre.

ERMITA

Foto 1, com vos he dit abans, a poc metres d'arribar a l'ermita de Vallada tenim que passar per aquest pontet, hui estava tancat per manteniment així que havem tingut que baixar i pujar el barranquet per passar a l'altra part. Foto 2, ermita de Vallada Foto 3, en la placeta de la foto trobareu una fonteta que encara que no és potable va molt bé per a rentar-se la cara. Foto 4, en la mateixa ermita havem pogut trobar merenderos així que havem aprofitat i havem fet una paradeta per esmorzar.

ESQUERRE CAP A LA PISCINA

Foto 1, després d'esmorzar a l'ermita a pocs metres agafarem aquest camí que està tancat per una cadena per a dirigir-nos a la piscina. Foto 2, cartell que indica la ruta que va al túnel del sumidor, penyó, castell. Foto 3, a mesura que ens dirigim cap a la piscina trobem de cara el penyó, ara ve la part més dura de la ruta, no pujarem dalt del penyó però si que pujarem un muntó per a rodejar-lo per la part dreta. Foto 4, piscina d'aigua salada de Vallada, el camí que havem agafat en la primera foto ens porta a l'entrada de la piscina, a pocs metres de l'entrada vorem una sendeta en la que ens permetrà rodejar la piscina per la part esquerre de la foto fins arribar ací dalt, lloc a on s'ha fet la foto.

PictographRiver Altitude 1,062 ft

Com vos he dit abans, passa molt poca aigua i no té cap complicació.

Dreta, indicació Penyó - Castell

Dreta de nou cap a Penyó Castell

Ara esquerre cap a Penyó Castell

DRETA CASTELL

La senda ix a la part de darrere de la senyal per això pose dreta castell, si vegerem la senyal de cara està clar que seria esquerre castell. Foto 2, continuarem pujant i pujant, encara que no anirem al castell ací teniu una imatge, com podeu veure és troba en mal estat.

DRETA

Ens girem i podem veure com el Penyó de Vallada queda darrere.

PictographCave Altitude 2,361 ft

COVA DE PATES

Per a mi la part més espectacular de la ruta, una cova en la que tens que entrar acatxat i al seu interior pots plantar-te sense problema, a destacar les seues estalactites, i és pot veure com brollen gotes d'aigua del sostre.

Punt més elevat de la ruta en 729 metres

SENDA DEL 'VÉRTIGO'

Senda espectacular en la que és poden disfrutar d'unes meravelloses vistes de Moixent que comença desde l'antena.

DRETA

A punt d'arribar al nostre destí Moixent

En aquest punt acaba la senda que havem vist en la foto anterior, aquest és el carrer santa Bárbara de Moixent i ací donem per finalitzada la ruta i el track.