Lobor (vodovod) – vrh Skalovka – vrh Ivanščice

Photo ofLobor (vodovod) – vrh Skalovka – vrh Ivanščice Photo ofLobor (vodovod) – vrh Skalovka – vrh Ivanščice Photo ofLobor (vodovod) – vrh Skalovka – vrh Ivanščice

November 6, 2021
November 2021

near Lobor, Krapinsko-Zagorska (Hrvatska)

Stazu preko Skalovki karakteriziraju strmije, stjenovite dionice, no općenito nije tehnički prezahtjevna.

Početna točka uspona je kod zgrade Zagorskog vodovoda gdje je moguće ostaviti automobile pokraj asfaltirane ceste koja spaja Lobor i Stari Golubovec. Google Maps link na parking.
Na toj lokaciji se nalaze prvi planinarski putokazi (makadamska cesta uz potok Dugi jarek).
Nakon prijeđenih prvih 500 m postoji križanje planinarskih puteva, na kojima je moguće odabrati opciju preko starog grada “Pusti Lobor”(odvojak staze 207) ili nastaviti ravno makadamskom cestom (staza 205).
Odvojak preko starog grada “Pusti Lobor” (520 m n.v.) traje vremenski oko 0:30 min te se opet spaja na makadamsku cestu tj. stazu 207. Na “Pustom Loboru” nalazi se žig obilaznice PSGI (Po starim gradovima Ivanščice).

Povratkom na makadamsku cestu, prolazi se uz lovačku sjenicu te se nakon 100 m skreće desno, uz potok Dugi jarek. Uz sam potok potrebno je hodati oko 50 m, nakon čega staza skreće strmo ulijevo, gdje započinje grebenska staza. Na tom početnom dijelu postavljeno je uže koje služi kao gelender i pomaže pri usponu na sam greben.
Nakon otprilike 15 minuta uspona dolazi se do prvog vidikovca s kojeg se pruža vidik prema kanjonu potoka Dugi jarek.
Prije samog vrha Skalovka nalazi se kratki odovjak za drugi vidikovac s kojeg se pruža pogled prema zapadnim predjelima Ivanščice, Ravnoj gori i Sloveniji.

Odmah nakon spomenutog vidkovca stižemo na istaknuti vrh Skalovka (766 m n.v.).
Od vrha Skalovka do spoja sa makadomskom cestom odnosno stazom 223 (Prigorec – Žgano vino – Ivančica, vrh) ima još oko pola sata hoda. Od tog spoja do vrha navedenom stazom potrebno je također pola sata (preko staza 223 i 224).