Lo Tèsol des de MonNature Pirineus

5 hours
May 14, 2022
May 2022

near Son, Catalunya (España)

Accès a MonNature-Pirineus
Recorregut: MonNature, Bosc de la Borda, Planell d'Escobedo, Les Estanyeres, Pala del Tèsol, Lo Tèsol, Cap de la Pala del Tèsol, Pala i Planells de Posa, Pla d'Estaro, Pas del Coro, Prats del Coro i retornem a MonNature.
Ressenya: Ruta exigent per el desnivell, trams perdedors i les plaques de neu. Sortida a MonNature i despres de travessar el riu cabanyeres, enfilem amunt dins el Bosc de la Borda, sense corriol definit, dret i força perdedor, fins a sortir al cami dels Plans d"Escobedo i quand hi arribem deixem el cami i anem pujant per el prats fins Les Estanyeres començent a remuntar pel corriol i al arriva a la Pala del Tèsol enfilem la dura i dreta Pala fins el Cim del Tèsol fantàstiques vistes. Devallem per la carena al (nord) fins el Coll del Pic de la Pala de Tèsol i aqui sense cami definit i per les plaques neu, buscant el millor pas zones herbades i pedragossas fins el Pla de Cabanyeres i el Pas del Coro. Aqui a la dreta seguim els pals en marques grogues que ens portarà fins a MonNature.
Nota.: potser millor fer la ruta al rèves i aixins la pujada seria mès pogresiva. I fer la tornada per Roca Blanca(que no vaig fer per la neu acumulada), Pinetò, Refu Pla de la Font i tornada a MonNatura. Un altre cosa la distancia de 14,5 km i 1200mtr desnivell

PictographCar park Altitude 153 ft

PictographRiver Altitude 5,267 ft

PictographLake Altitude 6,509 ft

Lo Tesò o el Tésol

PictographInformation point Altitude 6,388 ft

PictographInformation point Altitude 6,396 ft

Pas del Coro, dreta pals grocs