علم کوه از مسیر گرده آلمان ها

August 29, 2022
August 2022

near Vandārbon, Māzandarān (Iran)

برنامه به سرپرستی استاد جواهرپور به همراهی اعضای باشگاه توچال روز جمعه 1401/06/05 حوالی ظهراز قرارگاه ونداربن شروع شد و بعد از 4 ساعت پیمایش به پناهگاه سرچال رسیدیم و بعد از چند ساعت استراحت ساعت 3 شب به سمت علم چال از منطقه تخت سلیمان به راه افتادیم و چون فرصت خواب و استراحت کم بود تصمیم به استراحت گرفتیم و حوالی 10 صبح صعود از گرده آغاز شد و کراکس مسیر در دورکابی و تک رکابی بود که ریزش ها در تک رکابی حجم بالایی داشت و کار را برای خاتمه کار سخت کرد چون باید با احتیاط خیلی زیادی کار انجام می شد.حوالی غروب آفتاب به قله رسیدیم و با توجه به اینکه هوا تاریک بود دو راه پیش رو داشتیم.اولین راه استراحت در جانپناه خرسان و دوم ، فرود در اسرع وقت که استاد جواهرپور دستور به فرود دادند که حوالی 2 شب به تنگه گلو رسیدیم که از قبل با دو عدد نیسان پانرول هماهنگ شده بود که تیم را به قرارگاه فدراسیون به رودبارک برساند.
خلاصه کلام که دیدن مناظر زیبا و بودن زیر سایه استاد گرانقدری به نام حسن جواهرپور از لذایذ این صعود بود.