علم کوه ۱۴۰۲/۰۵/۲۵

August 21, 2023
August 2023

near Hamūrak, Māzandarān (Iran)

با درود به روح پاک کوهستان
این صعود همراه با اعضای باشگاه کوهنوردی دماوند بهشهر انجام شد
در تاریخ ۲۵و ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ انجام شد
۳ صبح چهارشنبه از بهشهر با ماشین شخصی راه افتادیم به سمت قرارگاه کوهنوردی رودبارک شهر کلاردشت و ساعت ۹ صبح رسیدیم قرارگاه بعد از خوردن صبحانه در محل قرارگاه جهت تحویل کوله ها به ماشین و راه افتادن به سمت محل قاطر ها
از قرارگاه تا محل شروع پیاده روی ۲۷ کیلومتر بود و بیشتر مسیر خاکی و پر دست انداز
هزینه نیسان که ده نفر را سوار میکرد ۱۷۵ هزار تومان
هزینه جیپ و لندور و لندکروزر نفری ۳۰۰ هزار تومان
برای رفت فقط
هزینه قاطر برای هر کوله ۳۰۰ هزارتومان بوده
مدت زمان بودن در ماشین حدود ۱.۵ ساعت بوده
مدت زمان پیاده روی تا محل کمپ حصار چال ۲ ساعت ارتفاع محل شروع پیاده روی ۳۲۰۰ متر
ارتفاع محل کمپ حصار چال ۳۸۰۰ متر
ساعت ۳ عصر رسیدیم به محل کمپ حصار چال
در بین راه پر از برف چال های زیبا بوده حرکت کلا در مسیر رودخانه و زیبایی های خاص خودش بود
در محل حصار چال دامداران بز و گوسفند زیادی داشتند
دو مسیر کنار رودخانه که میشد کنارش کمپ زد وجود داشت چادر نزدیک محل پیاده کردن کوله ها و در محل باکس امداد و نجات بر پا کردیم چشمه آب هم نزدیک محل پیاده کردن کوله ها بوده
پس از خوردن نهار و کمی استراحت و پس از کمی دور دور در محل کمپ رفتیم برای استراحت و شام
بعضی دوستان برای دیدن دریاچه حصار چال که حدود ۴۰ دقیقه از محل کمپ فاصله داشت رفته و برگشتند
ساعت ۲ صبح پنج شنبه برای صعود به قله آماده شدیم و صبحانه مختصر خوردیم ساعت ۳و نیم صبح به راه افتادیم مسیر ابتدای راه کمی شیب داشت و رسیدن به یک شیب نسبتا تند به یک مسیر کفی رسیده و به ۲۰۰ متر آخر شیب خیلی زیاد و تیغه به راه ادامه دادیم ساعت ۱۰ صبح به قله رسیدیم و خیلی شلوغ بود عکس و فیلم گرفته واز مسیر شن اسکی مانند به راه افتادیم و پس از ۳ ساعت به محل کمپ برگشتیم
پس از صرف چای و نهار و جمع کردن چادر ساعت ۴ برگشتیم و ساعت ۵ و نیم رسیدیم به محل سوار شدن ماشین
پس از سوار شدن ماشین در ساعت ۶ حدود ساعت ۷و نیم به محل قرار گاه رسیدیم و ساعت ۸ به سمت بهشهر به راه افتادیم و یک شب رسیدیم بهشهر