Photo ofعلم چال و یخچال های چندین هزار ساله عظیم منطقه پیمایش انفرادی از وندار بن و سرچال ۲ شهریور ۹۷ پرستو آزاد Photo ofعلم چال و یخچال های چندین هزار ساله عظیم منطقه پیمایش انفرادی از وندار بن و سرچال ۲ شهریور ۹۷ پرستو آزاد Photo ofعلم چال و یخچال های چندین هزار ساله عظیم منطقه پیمایش انفرادی از وندار بن و سرچال ۲ شهریور ۹۷ پرستو آزاد

2057
August 25, 2018
August 2018

near Vandārbon, Māzandarān (Iran)

استارت برنامه در یک هوای مطلوب و کمی ابری ساعت شش ونیم صبح . البته میشد زودتر شروع کرد ولی به خاطر اینکه از ابری بودن هوا کاسته شود کمی با تاخیر اجرا شد که مناظر اطراف را بهتر ببینم استراحت های کوتاه بین مسیر و ساعت ده و نیم بالاتر از ابر ها قرار گرفتم و بانیم ساعت پیمایش ساعت ۱۱ به پناهگاه سر چال در ارتفاع ۳۷۰۰ متری رسیدم قدری استراحت و مقداری نوشیدنی و صبحانه ای مختصر بعد از نیم ساعت به مسیر ادامه دادم تا ساعت ۱۴ که رسیدم به منطقه علم چال و یخچالهای عظیم منطقه و زیبایی‌های آن عکاسی از منطقه و دیواره های عظیم علم کوه سنگ سماور و غیره بعد از نیم ساعت با دو نفر از کوهنوردان ارومیه ای مسیر رو به پایین را در پیش گرفتیم و در پناه گاه سرچال با کمی استراحت از آنها خدا حافظی کرده و در نهایت ساعت ۲۰.۳۰ پای ماشین رسیدم . برای لذت بردن از طبیعت صعود انفرادی خوب است ولی با خطراتی بالقوه همراه است .در این برنامه بیشتر از اینکه از صعود لذت ببرم از عکاسی لذت بردم چون هر چقدر سر و صدای گروه کمتر باشد به سوژه های عکس میشود نزدیکتر شد .

پل چوبی عشایر

پایان

• Photo of AMZ01
    AMZ01 Jan 1, 2021

یه عکس از این یخچال چندین هزار ساله بگذارید ببینیم!!!