Photo ofLLorts-Estanys de l'Angonella-Pics: de les Fonts, de la Burna,Clot del Cavall,de Percanela-Arans Photo ofLLorts-Estanys de l'Angonella-Pics: de les Fonts, de la Burna,Clot del Cavall,de Percanela-Arans Photo ofLLorts-Estanys de l'Angonella-Pics: de les Fonts, de la Burna,Clot del Cavall,de Percanela-Arans

September 26, 2014
September 2014

•   3.7 1 review

near Llorts, Parròquia d'Ordino (Andorra)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Llorts (Andorra).
Agafarem el camí que surt per la cara oest de l'església (senyals de pintura (vermella i blanca) de GR fins el refugi de l' Angonella) i puja resseguint per sobre (cara nord) el Riu de l'Angonella. És un camí fressat dels de tota la vida que fins a la cruïlla de les Bordes de la Mollera conserva alguns trams del seu antic empedrat.
En arribar al pla del Refugi de l' Angonella, deixarem el GR i agafarem el camí (direcció nord, senyals de pintura groga) que volta uns aigüerols i que ens porta al Refugi. Continuarem per aquest camí (senyals de pintura groga fins l'últim Estany) que ens pujarà primer a l'Estany del Mig de l' Angonella i després al de Mes Amunt de l' Angonella.
Voltarem el llac per la seva cara sud i enfilarem recta amunt, sempre buscant el millor lloc recta amunt al Pic de les Fonts. Si l' agafeu be, pujareu (tot i que és dret) quasi tot per zona herbada amb pedres, fent petites llaçades. Un cop a dalt del Pic anirem baixant per la carena fins el Pic de la Burna.
Seguirem baixant per la carena. En algun lloc us caldrà anar per la cara sud i en algun altre per la cara nord, però sempre enganxats a la carena fins trobar la cruïlla de camins on ens retrobem amb el GR que hem deixat al Pla del Refugi de l' Angonella.
Seguirem baixant tot carenejant. Passarem pel Pic del Clot del Cavall i baixarem al Coll del Clot del Cavall on deixarem el GR per enfilar-nos al Pic de Percanella. Seguirem el camí (senyals de pintura groga fins el Coll de les Cases) que baixa resseguint la carena fins arribar a un Coll (pal indicatiu) on deixarem la carena i agafarem el camí que baixa fortament primer en direcció al nord i després al nord-est fins el Coll de les Cases on trobem el GR.
El seguirem tot baixant (direcció nord-est) fins el poble d'Arans. Creuarem el Riu de la Valira del Nord i anirem per la pista forestal que el ressegueix per la seva cara est i en direcció nord fins trobar el Pont de les Moles que creuarem per pujar al poble de Llorts.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Andorra.

Arans

Pic del Clot del Cavall

• Photo of Xaviermiquel
    Xaviermiquel Aug 9, 2020

Ruta molt bonica, però la pujada al pic de les fonts almenys actualment convé fer-la pel GR i la cresta, no com està en el track

• Photo of JORDI FREIXA SALA
    JORDI FREIXA SALA Aug 9, 2020

Si es puja per el GR, no es visitant els Estanys d'Angonella.