Llocnou De Sant Jeroni-La Cuta-Llocnou De Sant Jeroni PR CV 400 31-MAR-18

Photo ofLlocnou De Sant Jeroni-La Cuta-Llocnou De Sant Jeroni PR CV 400 31-MAR-18 Photo ofLlocnou De Sant Jeroni-La Cuta-Llocnou De Sant Jeroni PR CV 400 31-MAR-18 Photo ofLlocnou De Sant Jeroni-La Cuta-Llocnou De Sant Jeroni PR CV 400 31-MAR-18

April 2, 2018
March 2018

•   4.9 5 Reviews

near Llocnou de Sant Jeroni, Valencia (España)

RUTA
31-Març-2018

Llocnou de Sant Jeroni-El Garroferal-Cova de l'Orenga-L'Arcadeta - Creuament Mina-Cantera-Cova dels Coloms-Trencat de la Cuta-Penya dels Forcalls-La Cuta-Camí de la Font del Frare-Corral de la Marjal-Font del Frare-Mirador del Bancal-Llocnou de Sant Jeroni. PR CV 400.
IBP 79 HKG

Velocidad media total: 3.08 Km/h
Velocidad media en movimiento: 3.78 Km/h

Senderistes: Angela, MJosé, Miquel i Vicent

Iniciem el camí al centre del poble, on vam deixar aparcat el nostre cotxe davant mateix de l'església. Prenem el camí entre l'Ajuntament i l'Església. Arribem al pont que creua l'autovia CV 60 i girem a la dreta i per camins rurals entre tarongers arribem al “Garrofar” centenari. Continuem fins arribar a la Cova de l'Orenga, tapiada per evitar, suposo, el vandalisme. A pocs metres, a l'esquerra, es troba l'Arcadeta. Davant nostre ja tenim la serra de la Cuta, la qual pugem per una pista que puja serpentejant, passant pel costat de la mina i La Cova Dels Coloms, deixant diversos creuaments, seguim en constant pujada fins arribar al "Trencat De La Cuta". A la nostra esquerra prenem el senda que ens pujara fins l'encreuament de la Penya El Forcall, continuem per la dreta per arribar al cim i tornem pel mateix fins aquest mateix creuament. Aquest senderó ens baixa cap a la pista i arribem al Ranxo, la casa està abandonada, en molt mal estat, al seu costat hi ha un forn de calç. Ens dirigim a la dreta. Als pocs metres, a la nostra dreta trobem una senyal que ens indica la font del Frare. Seguim pujant per pista fins a arribar al encreuament assenyalat, on nosaltres prenem el camí de l'esquerra que ens porta al mirador del "bancal de la Creu". Continuant ja de baixada, per la senda que a la primera part esta prou empinada i cal extremar les precaucions, arribant a la pista que ja ens torna a la població de Llocnou.

Iniciamos el camino en el centro del pueblo, donde dejamos aparcado nuestro coche enfrente mismo de la iglesia. Tomamos el camino entre el Ayuntamiento y la Iglesia. Llegamos al puente que cruza la autovía CV 60 y giramos a la derecha y por caminos rurales entre naranjos llegamos al Garrofar centenario. Continuamos hasta llegar a la la Cova de l'Orenga, tapiada para evitar,supongo, el vandalismo. A pocos metros, a la izquierda, se encuentra L’Arcadeta. Delante nuestro ya tenemos la sierra de La Cuta, la cual subimos por una pista que sube serpenteante , pasando por el lado de la mina i La Cova Dels Coloms, dejando varios cruzes seguimos en contante subida hasta llegar al “Trencat De La Cuta” . A nuestra izquierda tomamos el senderó que nos subira hasta el cruze de la Penya El forcall, continuamos por la derecha para alcanzar la cima y volvemos por el mismo hasta este mismo cuze. Este senderó nos baja hacia la pista y llegamos al Ranxo, la casa está abandonada, en muy mal estado, a su lado hay un horno de cal. Nos dirigimos a la derecha. A los pocos metros, a nuestra derecha encontramos una señal que nos indica la fuente del Frare. Seguimos subiendo por pista hasta llegar al cruze señalado, donde nosotros tomamos la senda de la izquierda que nos lleva al mirador del “bancal de la Creu”. Continuando ya de bajada,por la senda que en la primera parte esta algo empinada y hay que extremar las precacuciones, llegando a la pista que ya nos devuelve a la poblacion de Llocnou.

Inicio

Llegada

• Photo of AngelaMS
    AngelaMS Apr 2, 2018

Ruta amb unes vistes desde La Cuta molt xules. La ruta es fácil de realitzar pero amb una primera part amb bon desnivell. Llastima l'incendi que asola esta zona.

• Photo of MIQUEL MARÍ JERICÓ
    MIQUEL MARÍ JERICÓ Apr 4, 2018

Una bona ruta que aporta una experiència suficientment dura sense arrivar a ser extremadament agotadora per a persones que estem iniciant-se en el món de la muntanya.

• Photo of jjgilalbelda
    jjgilalbelda Apr 4, 2018

Fotos molt xules, sembla una bonica zona. Te pinta de ser ciclable la zona. A continuar gaudint de la natura.

Vicent Máñez Apr 4, 2018

Menys el tram a partir del trencat de La Cuta fins el Cim i baixar es toto ciclable, ara, tens que estar molt fort, te bones rampes, jejejeje. Zona per a descubrir amb la bici, per lo menys per a mi.

• Photo of sblasco
    sblasco Mar 2, 2019

Molt bona ruta amb vistes espectaculars sobre el Raco del Duc i tota la cooperativa de La Salut

Vicent Máñez Mar 4, 2019

Gràcies per valorar. M'alegra que vos agradara.

• Photo of juan Llorca 85
    juan Llorca 85 Sep 3, 2019

La ruta la vag fer ahir de vesprada, que estava nuvol perque ja sabia que degut al incendi que va sofrir la muntanya fa uns anys la vegetacio existent es basicament de matolls, la ruta esta molt be i molt facil de seguir gracies per compartirla

Vicent Máñez Sep 17, 2019

Gràcies "juan llg" per comentar i valorar. salutacions