Llívia - Ur - Santa Maria de Bell-lloc - Dorres - Llívia

Photo ofLlívia - Ur - Santa Maria de Bell-lloc - Dorres - Llívia Photo ofLlívia - Ur - Santa Maria de Bell-lloc - Dorres - Llívia Photo ofLlívia - Ur - Santa Maria de Bell-lloc - Dorres - Llívia

April 10, 2022
April 2022

near Llívia, Catalunya (España)

Ruta circular des de Llívia, vila que va quedar fora del Tractat dels Pirineus pel qual es van cedir comarques catalanes a França i que està rodejada de territori francès, essent un enclavament català dins de França. Sortim del centre de Llívia en direcció a Ur, el primer poble de l'Alta Cerdanya de la Catalunya del Nord. El camí és planer i es pot gaudir de molt bones vistes dels Pirineus nevats, cavalls i vinyes.
Quan arribem a Ur ens hem desviat una mica fins a una cascada d'aigua abundant. Tornem al centre del poble i enfilem a buscar el camí costerut que arriba al Turó de Bell-lloc, inclòs entre els 100 Cims de la FEEC, on hi ha la bonica església romànica de Santa Maria de Bell-lloc.
En aquest indret és molt recomanable parar una estona i gaudir d'unes vistes increïbles de la Cerdanya, dels massissos del Cadí-Moixeró i el Canigó.
Seguim el camí de baixada cap a Dorres, un poblet molt bonic conegut per les seves termes romanes.
Aquesta zona és plena de pedres molt grans, aigua dels rius i boscos bonics.
Arribem a Llívia pel cantó de darrera gaudint de les vistes del castell dalt del turó i passant molt aprop de l'església i el museu de la vila.