Llíria - PR-CV 259 - Barranc del Gasque - Bodegues de Gea - Alt de les Umbries

Photo ofLlíria - PR-CV 259 - Barranc del Gasque - Bodegues de Gea - Alt de les Umbries Photo ofLlíria - PR-CV 259 - Barranc del Gasque - Bodegues de Gea - Alt de les Umbries Photo ofLlíria - PR-CV 259 - Barranc del Gasque - Bodegues de Gea - Alt de les Umbries

September 1, 2020
September 2020

near Alcublas, Valencia (España)

Llíria: PR-CV 259 Ruta del Barranc de Gasque - Bodegues de Gea - Alt de les Ombries 897 m.

La ruta circular que iniciarem al costat del km 12,5 de la carretera CV-245 discorrent pels paratges: Bado de Cirilo, el Corral d’Ambrosio, Bodegues de Gea, coll de la Llosa, Alt de les Ombries 897 m, la Garita, Corral de l’Alcaide i Barranc del Gasque, dins del terme municipal de Llíria i fregant el d'Andilla en la part alta de la ruta.
Comencem a caminar seguint les marques grogues i blanques del PR per pista forestal en forta baixada fins al Barranc de Gasque. Ens trobarem amb una pista poc més ampla en arribar a la zona en què s'obri el barranc, la continuem per la dreta per a abandonar-la en arribar al Corral d’Ambrosio. El travessem per a buscar per camins les Bodegues de Gea en una zona de cultius de secà (ametlers i oliveres). En arribar a aquest caseriu en ruïnes ens dirigim cap al coll de la Llosa en pujada per pista.
En el serral seguim a la dreta per camí en pujada per a dirigir-nos a l'Alt de les Ombries per la cresta de la lloma. En l'Alt de les Ombries, el punt més elevat de la ruta amb 887 m.s.n.m. trobem un vèrtex geodèsic.
Des de l'Alt busquem una vegada més el barranc del Gasque que reprenem, just quan tornem a veure la CV-245. En aquesta zona avancem per una senda que la falta de manteniment de la sendera i el poc transitada que és la ruta, la vegetació xeròfila (argilagues, estepes i coscolls) ha crescut i envaït el camí impedint-nos avançar còmodament i a més es perden un poc les traces de la senda.
Finalment tornem a connectar amb el camí de l'inici que ara costa amunt ens porta al començament de la ruta al junt a la carretera CV–245.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució en seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t'agrairia que feres una valoració de la seua utilitat en wikiloc.

La ruta circular que iniciaremos junto al km 12,5 de la carretera CV-245 discurriendo por los parajes: Badén de Cirilo, el Corral de Ambrosio, Bodegas de Gea, collado de la Llosa, Alto de las Umbrías 897 m, la Garita, Corral del Alcaide y Barranco del Gasque, dentro del término municipal de Liria y rozando el de Andilla en la parte alta de la ruta.
Empezamos a andar siguiendo las marcas amarillas y blancas del PR por pista forestal en fuerte bajada hasta el Barranco de Gasque. Nos encontraremos con una pista poco más ancha al llegar a la zona en que se abre el barranco, la continuamos por la derecha para abandonarla al llegar al Corral de Ambrosio. Atravesamos este para buscar por caminos las Bodegas de Gea en una zona de cultivos de secano (almendros y olivos). Al llegar a este caserío en ruinas nos dirigimos hacia el collado de la Losa en subida por pista.
En el collado seguimos a la derecha por camino en subida para dirigirnos al Alto de las Umbrías por la cresta de la loma. En el Alto de las Umbrías, el punto más elevado de la ruta con 887 m.s.n.m. encontramos un vértice geodésico.
Desde el Alto buscamos una vez más el barranco del Gasque que retomamos, justo cuando volvemos a ver la CV-245. En esta zona avanzamos por una senda que la falta de mantenimiento del sendero y lo poco transitada que es la ruta, la vegetación xerófila (aliagas, jaras y coscojas) ha crecido e invadido el camino impidiéndonos avanzar cómodamente y además se pierden un poco las trazas del sendero.
Finalmente volvemos a conectar con el camino del inicio que ahora cuesta arriba nos lleva al comienzo de la ruta junto a la carretera CV–245.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si utilizas el track, te agradecería que hicieras una valoración de su utilidad en wikiloc.