Lliber - Penyes Negres

August 18, 2018
August 2018

near Lliber, Valencia (España)

Vertrek: Op de dorpsparking van Lliber bij de waterput.
Coördinaten:
Vertrekken door het immer fleurige bloemenstraatje, over het dorpspleintje met bars en dan boven de kerk rechtsweg.
Eerst lang een rustig asfaltweggetje, dan paden langs de rivier. Maar het mooiste stuk is ongetwijfeld langs de Penyes Negres een heuvelrug met schitterende zichten in alle richtingen. Dit oude pad tussen verlaten landbouwgebied geeft een prachtig zicht op de terrascultuur op de heuvelflanken en hier en daar ruïne als stille getuige van een druk verleden in deze nu zo rustige omgeving.
Terugweg is langs een stuk van de PRCV 53.3 en is wit/geel gemerkt.

Photo ofMonument van krentenmakers - Lliber, bij oversteek CV 748 Photo ofMonument van krentenmakers - Lliber, bij oversteek CV 748

Monument van krentenmakers - Lliber, bij oversteek CV 748

Dierentuin met o.a. Zeehonden

Door rivier (Riu Xaló - Gorgos)

Doosteek door rivier (Riu Xaló - Gorgos) is niet te doen na zware regenval.

Wijngaarden langs (Riu Xaló - Gorgos)

Brug over Riu Xaló / Gorgos

Klimmuur in Lliber

• Photo of insthar
    insthar Oct 31, 2020

Gracias por la aportación. La hemos hecho hoy y hemos disfrutado mucho.
    Un saludo!

• Photo of billy1968
    billy1968 May 13, 2021

Af en toe pittig omhoog maar wat een traktatie als je boven op de heuvelrug staat. Dank je wel voor t delen. We moeten er ff van bij komen 😊.

• Photo of billy1968
    billy1968 May 13, 2021

Ohw we hebben een doodle-steen van onze wandelclub RocaLoca neergelegd. Misschien iets voor jullie om ook te gaan doen?

• Photo of Hans vandenBoomhansl
    Hans vandenBoomhansl Jun 22, 2021

22 juni 2021. leuke route om te lopen,vanaf ruïne 2 was het pad overwoekerd met doornstruiken. lastig om door te lopen. advies trekking broek of gamaschen.

• Photo of pat odb
    pat odb Oct 13, 2022

Zeer mooie wandeling. Prachtige zichten op de Lliber en de Jalón vallei. Zoals de bovenstaande opmerking is een stuk volledig overwoekerd met struikgewas met scherpe doornen. Beenstukken dragen is geen luxe.