Llessui - Barranc de Pamano - Roques Negres - Tossal de Torena - Llessui

Photo ofLlessui - Barranc de Pamano - Roques Negres - Tossal de Torena - Llessui Photo ofLlessui - Barranc de Pamano - Roques Negres - Tossal de Torena - Llessui Photo ofLlessui - Barranc de Pamano - Roques Negres - Tossal de Torena - Llessui

2044
March 19, 2022
March 2022

near Llesúy, Catalunya (España)

Sortida fàcil però de sorprenents paisatges. A partir de la cabana damunt de la Borda de Roi ja he trobat neu, però d'uns tres o quatre dits de fondària, cosa que m'ha permés seguir amb la excursió malgrat anar sense equipament hivernal. Amb força neu entenc que és una sortida ideal per a raquetes.
Ens situem a Llessui, 1390 m, el poble més alt de la Vall d’Àssua, on he arribat des de Sort per la carretera LV-5223. Inicio la caminada per la carretera que portava a l’antiga estació d’esquí. Hi transito durant 1,2 km fins que trobo un sender a la dreta amb un pal de senyals, que prenc. El mateix puja una mica i queda per damunt la carretereta que seguiem. Al cap d’una estona trobo una pista que segueixo a la dreta. Passo a tocar de la Borda de Cardós, en molt bon estat de conservació. La pista em porta a travessar el Barranc de Pamano per un pont de ciment. La pista, ara, s’enlaira a nordoest. Més amunt es troba la Borda de Mòra, un tant deteriorada. Travesso a gual el Barranc del Triador, i segueixo fins la Borda del Roi, en bon estat, i on es guarda bestiar. A partir d’aquí no segueixo cap camí i vaig pujant bastant directe a nord fins una cabana on he avistat unes daines. Segueixo amunt amb una mica de neu fins un extrem de la Serra del Solà, 2007 m, anomenat Roques Negres, una petita acumul.lació de rocs precissament d’aquest color. Les vistes a partir d’aquí són molt amplies. Després vaig al sud fins el Bony de Comamaire, 2064 m. Enfilo el Serrat de Comamenre tot baixant per terreny molt fàcil. Al final del mateix, petita pujada al Tossal de Torena, 1697 m, amb vistes a Llessui, que queda just per dessota i a la Vall d’Àssua. Baixo de dret a sud fins ensopegar amb el camí “normal” que segueixo a la dreta fins a Llessui.