Llanars-Oratori de l'Ascensió-La Moixa-Riberal de Feitús-Llanars

Photo ofLlanars-Oratori de l'Ascensió-La Moixa-Riberal de Feitús-Llanars Photo ofLlanars-Oratori de l'Ascensió-La Moixa-Riberal de Feitús-Llanars Photo ofLlanars-Oratori de l'Ascensió-La Moixa-Riberal de Feitús-Llanars

3 hours one minute
September 15, 2021
September 2021

•   4.3 2 Reviews

near Llanars, Catalunya (España)

Avui ens hem acostat fins Llanars per les carreteres N-260 i C-38 fins Camprodon i per la GIV-5264 fins a Llanars. Hem deixat els cotxes just darrera de l'hotel el Grèvol i a prop de la zona Esportiva.

Hem agafat el camí de l'Oratori de l'Ascensió (hi ha un pal indicatiu) en direcció nord. Tot primer hem anat per la pista emporlanada que puja fins a trobar un cartell que diu "Camí Particular". Aquí hem seguit a l'esquerra fins a trobar un corriol que ressegueix un filat elèctric. Hem seguit sempre aquest camí i que un tros amunt esta assenyalat amb marques de color verd i blanc, que ens han portat fins a l'Oratori de l'Ascenció. Previament, en arribar a prop de la Cota 1347, hem agafat una cruïlla. Hem deixat el camí i hem creuat dues tanques elèctriques per trespasar un petit camp herbat per arribar a l'Oratori.
Aqui hem esmorzat, hem fet la típica xuca-mulla, hem tingut café amb gotes i hem gaudit de les molt bones vistes sobre Molló, Freixenet, Camprodón, l'Abella, Espinalba, Llanars i totes les muntanyes de tot l'entorn.
Hem retornat al camí i l'hem seguit cap amunt uns 300 metres. En aquest punt ens hem endinsat, de cara a ponent, sota dels pins per intentar trobar la millor manera de baixar. No hi ha un camí definit, tan sols els camins indeterminats que fa el bestiar. Ens hem recolzat en el GPS per intentar seguir el millor lloc per baixar fins a trobar els camps de la feixa llarga, on ja entrem en zona completament neta de matolls.
En els plats de la feixa llarga hem seguit la pista que ens portar al preciós mas de la Moixa, que està en plena restauració. Hem agafat ara la carretera de Feitús en direcció sud tot resseguint la ribera de Feitús. Hem passat davant del cementiri de Llanars i pel barri anomenat el Riberal de Feitús. I en pocs metres ja hem enfilat cap el punt de sortida on havien deixat els cotxes.

Hem fet aquesta ruta en Xicu, en Jaume, en Pere Oliva i jo mateix, tots de la Colla del Dissabte.

Hem finalitzat la diada tot dinant un menu molt correcte al Restaurant La Muralla de Camprodon.

• Francesc saguer ayats Sep 18, 2021

Bonica excursió pels entorns de Llanars. Excel·lent vista des de l'Oratori de la Ascensió
    i baixada complicada fins la feixa llarga al cim de La Moixa.
    Llàstima de no haver arribat a Feitús(i farem una altra excursió)

• Photo of Pere Homs Joaquim
    Pere Homs Joaquim Sep 19, 2021

Totalment d'acord i el temps ha acompanyat.
    I si, Feitús ha quedat per una altre ocasió.