Photo ofLlanars/La Creu/Coll de la Roureda/Solana del Borrasser/Can Darrer/Pont de la Moixa/Camp de Tir/Llanars Photo ofLlanars/La Creu/Coll de la Roureda/Solana del Borrasser/Can Darrer/Pont de la Moixa/Camp de Tir/Llanars Photo ofLlanars/La Creu/Coll de la Roureda/Solana del Borrasser/Can Darrer/Pont de la Moixa/Camp de Tir/Llanars

February 5, 2023
February 2023

near Llanars, Catalunya (España)

La ruta comença a la Zona Esportiva Municipal de Llanars. Després de travessar el casc antic enfilarem la Muntanya del Morer fins arribar a La Creu. A continuació, per un camí que planeja, anirem fins el Coll de la Roureda. A partir d'aquí el camí, amb pujada constant, travessarà la Solana del Borrasser per arribar, després de passar pel Clot de l'Illa, al Plan-ses-omes, punt més alt de la ruta. A continuació el camí fa una forta baixada per arribar al Quintà de Can Darrer, a la casa que hi dóna nom i a la part més baixa de la Vall de Feitús. Travessarem la Ribera de Feitús pel Pont de la Moixa, i seguint el vial de Feitús a Llanars, que transcorre paral·lel al curs fluvial, arribarem al punt de sortida, i abans haurem passat pel Camp de Tir i la seva font, el Cementiri Municipal i la Central Hidroelèctrica de Feitús.

Només sortir trobareu el pont de la carretera que travessa la Ribera de Feitús, des d'aquest punt tindreu la perspectiva de la Creu de Llanars.

Deixeu els carrers de Llanars i poc abans d'enfilar el camí que ens portarà a La Creu trobareu aquest plafó informatiu.

Deixeu el camí principal i gireu cap a l'esquerra, direcció La Creu.

Punt privilegiat de vistes panoràmiques a 360°.

Des de La Creu tindreu aquesta bonica vista de la Vall de Feitús.

Poc abans d'arribar al Coll de la Roureda tindreu aquesta vista de Tregurà i el Balandrau.

Repreneu el camí principal, seguiu tot recte, cap amunt.

Des del mig de la Solana del Borrasser gaudireu d'aquesta vista sobre Llanars i La Creu.

Travessareu el Clot de l'Illa i haureu arribat al punt més alt de la ruta, situat a 1331 m.

Deixeu el camí que seguíeu i aneu tot recte amb fort pendent cap avall.

Tot baixant tindreu la vista dels dos veïnats, de Baix i de Dalt, que configuren Feitús.

Després d'haver passat pel Quintà de Can Darrer, arribareu a la masia que li dona el nom.

Seguiu tot recte, us incorporareu al vial de Llanars a Feitús.

PictographRiver Altitude 3,427 ft

Travessareu la Ribera de Feitús pel Pont de la Moixa.

Masia i explotació ramadera. Produeix productes làctics artesanals.

Font annexa al Camp de Tir.

Camp de Tir de Llanars, a part de la seva funció, també s'hi celebren actes populars, especialment per la festa major.

Situat a 750 metres de l'església de Sant Esteve de Llanars. Aquest municipi té la tradició, després de l'ofici d'enterrament, d'acompanyar a peu el difunt fins al Cementiri.

Al llarg del segle passat van anar apareixent al costat dels cursos fluvials centrals hidroelèctriques com a font d'energia. Aquesta aprofita l'aigua de la Ribera de Feitús.