Lladó i Sant Mateu de Vilademires

November 9, 2019
November 2019

near Lladó, Catalunya (España)

Ruta fàcil per l'entorn de Lledó fins el petit nucli de Vilademires on podrem trobar l'Església de Sant Mateu.
Després tornem per una ruta alternativa per fer-la circular que passa parcialment per una ruta d'Itinerària i el GR-2 en el seu tram final.
Sortim del cementiri de Lladó i agafem el carrer de les Escoles i el carrer de Figueres fins arribar a la plaça del poble. Creuem la plaça i sortim pel cantó del torrent de la Tria (al costat d'una granja) per anar a parar al carrer Matadero i continuar pel Carrer del Mont.
Seguirem fins endinsar-nos al bosc tot travessant la Riera d'Alguema.
Arribarem a la GIP-5237, girarem a la dreta i haurem de fer uns 100m fins a pendre novament la pista a l'esquerra (veureu un roure enorme) que ens porta a Vilademires.
Allà podreu disfrutar de l'Esglesia de Sant Mateu en el km 5 denla ruta.
Allà seguirem en pujada i el km 5,71 pendrem a la dreta un corriol molt poc fresat (marcat amb senyals grogues) que baixa fins la riera de Sant Jaume. Millor que porteu pantalons llargs. Hi ha molta humitat, esbarzers i matolls que dificulten l'avançament ràpid.
La sortida de la riera no ha estat fàcil ja que la vegetació ha bloquejat el cami. La sol.lució ha estat sortit pel camp adjacent fins trobar novament la pista.
A partir d'aquí passem per dos masos amb una forta pujada.
El punt mes alt coincideix amb un camp conreat.
Baixarem per un corriol poc fresat i en el que seguirem les marques grogues. Vigileu ja que a vegades són difícils de veure.
Abans d'arribar a la GIP-5237 aneu al tanto ja que hi una trencant a l'esquerra sense cap marca ja que han talat els arbres (novembre de 2019).
Travessem la carretera i anem en direcció la Casa Rural de la Corominola. Hi ha una cadena però no hi ha cap problema per seguir el camí.
Anem baixant fins arribar a Lledó.

Nosaltres hem fet la ruta el Novembre sel 2019. Molta humitat. Segurament durant l'estiu és mes agradable.

PictographPanorama Altitude 652 ft

PictographIntersection Altitude 588 ft

PictographReligious site Altitude 614 ft

Sant Mateu de Vilademires

La parròquia de Sant Mateu de Vilademires apareix documentada per primera vegada el 1017 en una butlla del papa Benet VIII encara que l'actual església parroquial és una obra dels segles XII-XIII. Va pertànyer a l'abadia de Santa Maria de Vilabertran, segons consta en una butlla papal de Pasqual II (1116). Posteriorment es troba mencionada en una butlla del papa Alexandre III (1176). El 1121, Ramon Ponç signava un conveni amb el seu fill, Ramon Ponç, referent als delmes de la parròquia. L'any 1198 Hug, vescomte de Bas, va cedir a Pere de Cervera les seves possessions a parròquia de Sant Mateu de Vilademires.[1] Durant els segles XVII-XVIII es va produir la modificació del campanar i es van sobrepujar els murs de la nau. L'edifici de la rectoria que es troba al costat de l'església data del segle XVII, tal com ho testimonia una llinda amb la data 1670 inscrita.[1] L'any 1990 el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, conjuntament amb el Bisbat de Girona i el propietari de la rectoria, reconvertida en habitatge, Carlos Fernández de Castro, van endegar un projecte de restauració que es va allargar dos anys. En aquesta obra es va restaurar la coberta, es va instal·lar la campana i es va reconstruir i consolidar les parets exteriors de l'església. Per últim es va tornar a la forma original romànica, reobrint el forat existent al mur. Font: Wikipedia

PictographIntersection Altitude 671 ft

PictographPhoto Altitude 574 ft

PictographPhoto Altitude 556 ft

No podem continuar pel cami marcat

PictographFountain Altitude 568 ft

PictographIntersection Altitude 599 ft

PictographIntersection Altitude 642 ft

PictographIntersection Altitude 809 ft

PictographIntersection Altitude 788 ft

PictographPhoto Altitude 752 ft

PictographIntersection Altitude 772 ft

Enfilant cap a la carretera