Photo ofLlac i pic del Montagnon d'Iseye (2.173m) des d'Aydius (Vall d'Aspe, Aquitània, França) Photo ofLlac i pic del Montagnon d'Iseye (2.173m) des d'Aydius (Vall d'Aspe, Aquitània, França) Photo ofLlac i pic del Montagnon d'Iseye (2.173m) des d'Aydius (Vall d'Aspe, Aquitània, França)

November 20, 2023
July 2023

near Aydius, Nouvelle-Aquitaine (France)

Pujada al magnífic llac en forma de cor i el pic del Montagnon d'Iseye des del poble d'Aydius, al qual accedim des de la N-134 a Bedous. Una carretera de muntanya ens du fins el petit poblet, de menys de 100 habitants i envoltat de muntanyes. Després d'Aydius, una petita carretera asfaltada (3'5 km) i un curt tram de pista ens porten fins un ampli aparcament (coll de Lasserre) on iniciem l'excursió. La pujada i la baixada la fem pel mateix camí. Al costat del pic del Montagnon hi ha també el pic Mardàs de 2.188 metres, una mica més alt, també hi podem pujar opcionalment (el track no hi va, però són 15-20 minuts més de recorregut). Una altra opció per fer la volta circular, encara que molt més llarga, és descendir cap a la cabana d'Horqueth i retornar a l'aparcament per la pista de Labays:

A mitja pujada, al lloc anomenat la cabana de Cure deth Cam, un petit refugi lliure, hi trobarem una font on agafar aigua, tot i així preveure líquid per si de cas, la pujada és llarga. Una de les excursions més boniques del Pirineu, sobretot si la trobeu amb un mar de boires al fons de les valls, tal com va ser el nostre cas.

Drecera

Tallem la pista per un sender a la dreta.

Photo ofParking du Barca, inici sender (esquerra) Photo ofParking du Barca, inici sender (esquerra) Photo ofParking du Barca, inici sender (esquerra)

Parking du Barca, inici sender (esquerra)

PictographMountain hut Altitude 5,222 ft

Cabana de Cure deth Cam

Col de la Taillandère

Photo ofInici pujada al llac (sender de l'Escala) Photo ofInici pujada al llac (sender de l'Escala) Photo ofInici pujada al llac (sender de l'Escala)

Inici pujada al llac (sender de l'Escala)

Girem a la dreta.

Pas de l'Escala, collet (2.012m)

Arribem al llac du Montagnon. Pugem a la dreta a una cota secundària per veure les vistes i fem la volta al llac.

Cim (2.125m) i vistes del llac

Cota secundària amb bones vistes i flors de neu.