Llac d’Engolasters (pel camí de les Pardines) AND

Photo ofLlac d’Engolasters (pel camí de les Pardines) AND Photo ofLlac d’Engolasters (pel camí de les Pardines) AND Photo ofLlac d’Engolasters (pel camí de les Pardines) AND

July 30, 2022
July 2022

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

--Bordes de les Pardines – Obaga d’Encamp – Grau de la Molina – Estany d’Engolasters – Presa d’Engolasters – (tornada pel mateix camí) --

Passejada familiar per un bonic espai fins el llac sempre gaudint d’unes extraordinàries vistes per un camí quasi pla i sense dificultat.

ACCÉS : Per la carretera C.G.2 d’Andorra, a la sortida (venint d’Andorra la Vella) del poble d’Encamp, K.7, hi ha un trencant a la dreta que indica ELS CORTALS i una carretera estreta que s’enfila seguint el riu Pardines. Uns 3 quilòmetres amunt hi ha un espai, molt ben preparat, amb aparcament pagant, restaurant i jardins. I molt ben indicada la ruta cap al llac d’Engolasters.
Atenció que l’aparcament és de pagament i només accepta monedes i la targeta d’aparcament pròpia d’Andorra.

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA: Des d’aquest mateix lloc comencen altres rutes, però la més popular és cap al llac.

Durant uns 3 quilòmetres seguirem una pista molt ben arreglada per passejar-hi tot tipus de caminadors i molt ben preparada amb bancs, fonts, salts d’aigua, jardins amb plantes autòctones i de diferents indrets d’alta muntanya i fins un model de carbonera i la barraca dels carboners. Tot molt ben explicat.

Finalment arribem al llac, amb camins que el voregen i restaurants i bar per descansar, si ens cal.

Després de donar la volta sencera passant per la presa i revisant la vegetació de l’obaga i la solana, arribem a la cua del llac per tornar al vehicle pel mateix camí que hem arribat.

Cap complicació per un camí de reconeixement de les muntanyes d’Andorra.