Llac de Tevsjön. Guldtur 16

August 13, 2016
August 2016

near Ljusnedal, Jämtlands län (Ruoŧŧa)

Aquest és un passeig molt curt, fàcil i que ens apropa a paisatges mlt bonics.
Hem conduït des de Gyllene Bocken a Ljusnedal, en direcció Anåfjället i de seguida hem trobat el camí que porta cap al llac i on es pot deixar el cotxe.
El camí està ben senyalitzat amb estaques de fusta de color taronja al començament i després amb marques de pintura groga i vermella als troncs dels arbres. Passem a la vora del llac de Tevsjön, al costat d'un rierol el Tevån on hi ha una petita cabana que pot servir d'aixopluc en cas de mal temps, un pontet i un embarcader. L'entorn és molt tranquil i idílic envoltats de vegetació amb les aigües reflexant el paisatge.
Seguim vorejant el llac amb l'ajut en algun moment de passeres de fusta, fins que trobem un encreuament , hem de seguir a l'esquerra direcció Kalkugnen i el guldtur.
A partir d'aquí el camí s'allunya del llac i remunta el riu Tevån que baixa vigorós formant tot un seguit de salts d'aigua. Podem creuar el riu per un pont de fusta i admirar de més a prop un dels salts d'aigua en un racó adequat per fer un pícnic acompanyats del soroll de l'aigua que baixasense parar.
Per continuar cal des fer el camí i continuar pujant amb el riu a l'esquerra, que continua baixant per la muntanya de forma accidentada.
Abandonem el riu i trobem un altre creuament hem de seguir cap a Kalkugn, a uns 100 metres. Es tracta d'un antic forn de calç, una construcció de pedra i fang al seu interior es feia una combustió de llenya per a obtenir calç.

Cal tornar al creuament i aquesta vegada agafar el camí que va cap a Dolos i ens va acostant al llac. Si agafem un trencall cap a Dolosakern, pujarem dalt d'un petit turó, entremig de la vegetació descobrim vistes de les muntanyes del voltant i del llac cap on ens encaminem.
Una vegada arribem el llac, l'anem vorejant durant una bona estona per damunt de les passeres fins arribar a una zona de pícnic que utilitzen els pescadors. Hi ha barbacoa, taula i un petit cobert de fusta per preservar-se de la pluja i vistes fantàstiques del llac i els voltants.Esplèndid!

A partir d'aquí només cal vorejar el llac i en uns pocs centenars de metres tornem a trobar la cabana, el riu, l'embarcader i el camí que hem recorregut al matí fins al cotxe.