Linschoten Oudewater Papekop Woerden Linschoten

May 24, 2020
May 2020

near Linschoten, Utrecht (Nederland)

Startpunt parkeerplaats (kp.13) bij rotonde Linschoten N204. Langs de Noord Linschoterdijk en de Noord Linschoterzandweg (kp92 & kp93) naar Oudewater. Net voor Oudewater (kp58) naar rechts langs de polder Noord-Linschoten en de Kabelslag naar Knooppunt 55. Over wankel brugplankje de polder Papekop en Diemerbroek in tot aan knooppunt 96 van Papekop. Bij Kp96 naar rechts over Diemerbroek tot aan wegwijzer 14984 en vervolgens naar links over het Zwartedijkje richting spoor Gouda/Woerden om dan via het Kromwijkerpad bij wegwijzer 14985 de onderdoorgang van de A12 te nemen. Loop vervolgens via de Parallelweg Oost en over Kromwijkerpad langs wegwijzer 68924 naar kp30. Rechtsaf over de Kromwijkerdijk langs wegwijzer 13463 naar kp88. Vandaar over de Haardijk naar kp94 en de Schapenlaan naar kp92. Vandaar links over de Noord Linschoterdijk na 200 meter weer bij de parkeerplaats uit te komen.
Rondje van ruim 16 km. Met kleine stopjes gemakkelijk in 4 uur te doen. Zeer afwisselende route. Wij zijn vroeg gestart waardoor ik veronderstel weinig mensen onderweg. Verschillende omstandigheden: verharde weg, polderpad, weiland. Goed bewegwijzerd met knooppunten ed.
Merkwaardig dat de knooppunten niet op het gemaakte routeplan kaartje van Wikiloc staan maar in een afzonderlijk lijstje worden weergegeven?