LİMYRA ANTİK KENTİ - KAFİ BABA TÜRBESİ

Photo ofLİMYRA ANTİK KENTİ - KAFİ BABA TÜRBESİ Photo ofLİMYRA ANTİK KENTİ - KAFİ BABA TÜRBESİ Photo ofLİMYRA ANTİK KENTİ - KAFİ BABA TÜRBESİ

50 minutes
April 22, 2023
April 2023

near Yuvalılar, Antalya (Türkiye)

[13:22, 22.04.2023] 🚶‍♂️gezentihoca🚶‍♂️: Limyra Antik Kenti M.Ö. 5. yüzyılda kurulmuştur. Likyalı Perikles, Perslere karşı Likya Birliği'ni kurmak için Limyra'yı başkent olarak kullanmış, Likya'nın sönmeyen özgürlük meşalesinin ateşini bu kentte yakmıştır. Limyra Kenti Likya Birliğinin üç oy hakkına sahip altı kentinden birisidir. Limyra Bizans döneminde ise bir piskoposluk merkezi olarak önem kazanmıştır.

[13:26, 22.04.2023] 🚶‍♂️gezentihoca🚶‍♂️: Kafi Baba, Abdal Musa ile çağdaş ve "Abdal Musa'nın gözcüsü" olarak bilinen Horasanlı derviş. Tekkesi Finike ilçesi sınırları içinde, Lmyra antik kenti yanındadır. Evliya Çelebi seyahatnamesinde de detaylı olarak anlatılmaktadır. Her yıl Haziran ayında şenlikler ve anma törenleri düzenlenmektedir.

Limyra

Limyra Antik Kenti M.Ö. 5. yüzyılda kurulmuştur. Likyalı Perikles, Perslere karşı Likya Birliği'ni kurmak için Limyra'yı başkent olarak kullanmış, Likya'nın sönmeyen özgürlük meşalesinin ateşini bu kentte yakmıştır. Limyra Kenti Likya Birliğinin üç oy hakkına sahip altı kentinden birisidir. Limyra Bizans döneminde ise bir piskoposluk merkezi olarak önem kazanmıştır. Abdal Musa ile çağdaş olan ve "Abdal Musa'nın Gözcüsü" olarak bilinen Horasanlı derviş Kâfi Baba'nın Türbeside bu Limyra Antik Kenti içindedir. Kafi Baba, Abdal Musa ile çağdaş ve "Abdal Musa'nın gözcüsü" olarak bilinen Horasanlı derviş. Tekkesi Finike ilçesi sınırları içinde, Lmyra antik kenti yanındadır. Evliya Çelebi seyahatnamesinde de detaylı olarak anlatılmaktadır. Her yıl Haziran ayında şenlikler ve anma törenleri düzenlenmektedir. Söylencesi: Kafi Baba müritleriyle birlikte Mısır Sultanının kızının hastalığına çare bulmak üzere Mısır'a gider. Sultanın kızını iyileştirince, Sultan Kafi Baba'ya "dile benden ne dilersen" der. Kafi Baba elindeki boynuzdan kaba yağ koyulmasını ister. Başlarlar kaba yağ koymaya. Ancak kap bir türlü dolmamaktadır. Herkes şaşkınlıktan donup kalır ve derviş "kafi, kafi" der. Boynuz kap hemen dolar. Bu nedenle dervişin adı "Kafi Baba" olarak kalır.