Limeuil, rondwandeling, 'boucle de Limeuil'.

Photo ofLimeuil, rondwandeling, 'boucle de Limeuil'. Photo ofLimeuil, rondwandeling, 'boucle de Limeuil'. Photo ofLimeuil, rondwandeling, 'boucle de Limeuil'.

April 9, 2019
April 2019

near Limeuil, Nouvelle-Aquitaine (France)

Mooie rondwandeling met start en aankomst in het pittoreske dorpje Limeuil. Dit middeleeuws dorp ligt op een heuvel en kijkt uit op de waterkruising waar de rivier Vezere in de rivier Dordogne stroomt.

De parkeerplaats ligt iets naast het dorp en vanaf daar lopen we voor het dorp langs naar de kruising van de twee rivieren.
De route loopt eerst een stuk de Vezere stroom opwaarts waarbij we een mooi uitzicht hebben op de landerijen voor het dorp. Ook de middeleeuwse kapel Saint Martin komt mooi uit zo in het veld.
Deze kapel is de moeite van een bezoek waard maar daarvoor moet je wel apart erheen want hij ligt niet op de route van deze wandeling.

Na 3,5 km verlaten we de oevers van de Vezere en gaan de heuvels op en door de velden en bossen slingeren we via kleine gehuchtjes en over bospaadjes weer richting Limeuil.
Door de "achterpoort" komen we in dit Anton Piek dorpje binnen en kijken even bij de kerk midden in het dorp. Hier staat ook het monument voor de gevallenen in de beide wereldoorlogen. Door de priegelstraatjes gaat het naar beneden tot aan de Dordogne en lopen we het kleine stukje naar de parkeerplaats terug.

Hier stroomt de Vezere de Dordogne rivier in.

Kapel Saint Martin

Op de terugweg zijn we even gaan kijken bij deze kapel. Vandaar enkele extra foto's. De wandeling gaat er niet langs.

Photo ofKapel Saint Martin uit een andere hoek Photo ofKapel Saint Martin uit een andere hoek Photo ofKapel Saint Martin uit een andere hoek

Kapel Saint Martin uit een andere hoek

Nu met extra foto's van buiten.

PictographLake Altitude 376 ft

Maar een prima plek om te zwemmen, vind Saar.

Kerk van Limeuil

• Photo of CarlaVW
    CarlaVW Aug 6, 2019

We werden geïnspireerd door jullie track en omschrijving, die heel juist was! Limeuil is inderdaad heel pittoresk, en een bezoekje waard!

Wicky en Erick Aug 6, 2019

Hallo Carla, leuk dat jullie weer een mooie route hebben gevonden en dat ook weer melden. Hopelijk is er nog meer tijd om deze omgeving verder te bekijken en kun je gebruik maken van onze site. Hartelijke groet, Erick.

• frédérique ROYER Jul 10, 2022

Top ! Très belle boucle autour d'un très joli village médiaval.
    Possibilité de baignade en route le long de la Vézère.
    Parcours bien ombragé en forêt pour une bonne partie
    Merci !

Wicky en Erick Jul 12, 2022

Merci pour le gentil commentaire. Cordialement, Wicky et Erick.