Likya Yolu / Yayla Kuzdere - Gedelme - Yayla Göynük

Photo ofLikya Yolu / Yayla Kuzdere - Gedelme - Yayla Göynük Photo ofLikya Yolu / Yayla Kuzdere - Gedelme - Yayla Göynük Photo ofLikya Yolu / Yayla Kuzdere - Gedelme - Yayla Göynük

October 6, 2020
October 2020

near Yaylakuzdere, Antalya (Türkiye)

Yayla Kuzdere'de konakladığımız Süleyman pansiyondan çıkış yapıp yol boyu devam ettikten sonra sola toprak bir yola doğru ayrılan Likya Yolu rotasına giriş yaptık. Gedelme'ye kadar yaklaşık 9 km devam eden bu yol parkurun en rahat bölümlerinden biri.

Gedelme'ye ismini veren Kadrama yahut Gedelma kalesi M.S. 9. yy tarihlenen bir Bizans kalesi ve tahıl deposu/kalesi işlevini görmekte imiş. Kalenin hemen yakınında 'Peynirdeliği' mağarası bulunmakta. Gedelme'nin çıkışında bir market bulunmakta ihtiyacınızı buradan temin edebilirsiniz. Fiyatların fahiş olduğunu belirtmek istiyorum!

Gedelme'den asfalt üzerinde bir müddet yürüdükten sonra Likya Yolu tabelasını göreceksiniz bu noktadan patika girişiyle Yayla Göynük yürüyüşüne başlamış olacaksınız. Gedelme Yayla Göynük arası yaklaşık 12 km. Patika toprak bir yola, toprak yol da orman yoluna bağlanıyor. İşaretler konusunda ufak sıkıntılar olsa da yürüyüşçülerin yaptığı babalar ile pek sorun yaşamanız olası değil. Toprak yolun sonunda yine sola dönen toprak yol ile yükselmeye başlayacaksınız. Temel kural acele etmeden, nefes ve nabzını kontrol ederek sakin bir şekilde yürümek olmalı. Çıkışın sonunda asfalt bir yola ulaşacaksınız. Bu noktadan sağa dönerek hemen ilerde bulunan Likya Yolu tabelasının bulunduğu alandan Meşe Çukuru mevkiine yönlendirecek patikaya giriş yapacaksınız. Kısa süren bir çıkış ve yürüyüşten sonra Meşe Çukuruna ulaşmış olacaksınız.

Meşe Çukurundan devam eden patika kısa bir süre sonra toprak bir yola çıkacak, Bu yolda uzunca bir süre ilerledikten sonra sağa bir patika ile orman içine doğru girmekte. Biz bu noktayı kaçırdık ve oldukça uzun bir süre yoldan devam ettik. Rotadan çıktığımızı fark edip gerisin geriye dönerek patika girişine ulaştığımızda hem zaman hem de efor olarak çokça emek harcamış olduk.

Patikadan bir müddet ilerledikten sonra toprak bir yola bağlanacaksınız. Bu nokta Çıralıda Yanartaş Milli Parkı civarında ayrılan dağ ve sahil rotasının birleşme noktası. Bu yoldan işaretleri de gözden kaçırmadan devam edeceğiz ve ilerleyen sürede sola bir ayrılan bir patika ile devam edeceksiniz. Bu patika sizi asfalt bir yola çıkaracak. Yol üzerinde bulunan Likya Yolu tabelası ve işaretleri takip ederek sol taraftan toprak yoldan devam edeceğiz. Patika, sizi Yayla Göynük köyünün toprak yoluna ulaştıracak.

Likya Yolu ilerleyen bir noktada bu toprak yoldan ayrılarak bir pansiyonun bahçesinden geçmekte, daha sonra aynı toprak yola bağlanarak Göynük Kanyona doğru devam etmekte. Biz ekip olarak Yayla Göynük'te konaklama alanını olarak Doğa Kamping seçmiştik. Bu noktada ekipten bir arkadaşımız ufak bir sağlık sorunu yaşadığından dolayı, rotadan kısa bir sapma yaparak yine stabilize yol üzerinden Doğa kampinge ulaştık,