Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Yayla Kuzdere - Gedelme - Göynük Yayla / Demirayaklar - 2.5.2022 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Yayla Kuzdere - Gedelme - Göynük Yayla / Demirayaklar - 2.5.2022 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Yayla Kuzdere - Gedelme - Göynük Yayla / Demirayaklar - 2.5.2022

May 4, 2022
May 2022

near Yaylakuzdere, Antalya (Türkiye)

Saat 07.00’de uyanarak kahvaltımızı yapmamızın ardından toparlanıp 08.30’da köyün girişinden itibaren yürümeye başladık. 1 km kadar köyün içinden ilerledikten sonra son evlerin arkasından orman içine doğru girerek yangın yolu benzer bir yola çıkılıyor ve parkur buradan devam ediyor. Gedelme’ye kadar parkur iniş ağırlıklı olup, parkurda hep stabilize toprak yol tarzında devam ediyor. Gedelme’de market bulunmaktadır ve markette her türlü ihtiyacınızı karşılayacak şeyler var. Burada uzun bir dinlenme ve yemek molası verdikten yürüyüşe devam ettik. Marketten sonra 1,5km kadar asfalttan iniş olarak devam ettik sonra, parkur beton yola girişle birlikte yükselişe geçiyor. Beton yoldan bir süre gittikten sonra, patikaya dönen yolla birlikte çıkış devam ediyor. Bir süre yüksek gerilim hattının altından devam eden parkur sonrasında orman içine yöneliyor. Orman içinde patikada yükselirken yağmurun başlamasıyla birlikte yağmurluklarımızı giyip, yola o şekilde devam ediyoruz. Bir süre bu şekilde yükseldikten yeniden yüksek gerilim hatlarından geçen parkur, asfalt yola çıkıyor. Asfalta çıkmadan önce bir mola verip hem dinleniyoruz hem de yağmurun durması nedeniyle yağmurluklarımızı çıkartıyoruz. Güzelce dinlendikten sonra yürümeye devam ettik. Çok kısa asfalt ve patikadan çıkış yaparak yürüdükten sonra inişe geçerken yeniden stabilize toprak yola girip yürümeye devam ettik. Parkurun son bölümünde inişin bitip orman yeniden yükselişe geçtiğimiz bölümde yağmur bu kez ciddi şekilde başladı. Hızlıca yağmurluklarımızı giydik ve bu şekilde ilerlemeye devam ettik. Yağmur baya şiddetli şekilde yağarken, yükselti nedeniyle sis çökmeye başladı ve görüş mesafesi de 15mlere kadar düştü. 14:20 gibi parkuru bitirip, çadır kurmayı düşündüğümüz cami bölgesine geldik. Yağmurun devam etmesi nedeniyle caminin bahçesine girip çatı ile kapalı alanda bulunan piknik masalarında soluklanmaya başladık. Normalde caminin etrafındaki alanlarda çadır kurmayı planlıyorduk. Ancak yağmurun devam etmesi ve camininde kapalı olması nedeniyle caminin bahçesinde bulunan bu üstü kapalı alana çadırlarımızı kurmaya karar verdik. Bahçede tuvalet, su bulunmaktadır. Çadırlarımızı kurup, yemek yememizin ardından saatinde erken olması nedeniyle bahçede bir hayli zaman geçirmemizin ardından çadırlarımıza geçip, dinlenmeye geçtik.
Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Göynük Yayla’da market bulunmamaktadır.
- Yol üzerinde bulunan Gedelme’de market bulunmaktadır. Buradan her türlü ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Gedelme parkurun tam orta noktası gibi olduğu için su vb ihtiyaçlarınızı bu markete göre planlayabilirsiniz.
- Yol üzerinde çeşitli yerlerde su kaynakları bulunmaktadır. Ancak dönemselliğe göre akıp-akmama durumları olabilir.
- Caminin etrafına çadır kurabilirsiniz. Su ihtiyacınız için caminin bahçesindeki veya caminin karşısında bulunan mezarlığın girişindeki çeşmeyi kullanabilirsiniz. Biz havanın yağmurlu ve ıslak olmamızdan ve caminin kapalı olmasından dolayı, caminin bahçesindeki üstü kapalı alanın altına çadırlarımızı kurduk.
- Caminin bahçesinde piknik masalarından bulunmaktadır. Bunları da kullanabilirsiniz.
- Eğer bu alanı kullanacaksanız lütfen etrafı bulduğunuz gibi ve temiz bırakınız.
- Çadır konaklama düşünmezseniz camiye 1,5km mesafede ahşap bungalovlar bulunmaktadır. Burada içecek vb. şeylerde satılmaktadır. Burası ile önceden temasa geçerek burada konaklamanızı yapabilirsiniz. Bu mevsimde açıktı ancak dönem dönem kapalı olur mu bilmiyorum. Bu konuda dikkatli olunuz.
- Parkurda işaretlemeler konusunda sorun bulunmamaktadır. Ancak yine de yanınızda GPS ve telefonda Wikiloc uygulamasının olmasını tavsiye ederim.
- Parkur; patika, toprak yol, asfalt ve beton yol içermektedir.