Likya Yolu (Lycian Way) - Sarıbelen - Gökçeören/ Demirayaklar - 16.10.2020

Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Sarıbelen - Gökçeören/ Demirayaklar - 16.10.2020 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Sarıbelen - Gökçeören/ Demirayaklar - 16.10.2020 Photo ofLikya Yolu (Lycian Way) - Sarıbelen - Gökçeören/ Demirayaklar - 16.10.2020

October 19, 2020
October 2020

near Sarıbelen, Antalya (Türkiye)

Yumuşak bir parkur diyebilirim. Sarıbelen aşevinden çıktıktan sonra biraz asfalttan yürüyorsunuz, devamında toprak yola girerek Gökçeörene kadar toprak yol ve patika ile devam ediyorsunuz. Son köye inişte yine yol asfalta dönüyor. Köyün girişinde mezarlığın karşısında yine aşevi mevcut. Burada çadırınızı kurabilirsiniz. Su, elektrik prizi ve wc var.
**Bugün yolumuzun uzunluğu dünkü gibi olsa da alacağımız irtifanın az olması sebebiyle 07.30 civarında uyandık. Güzelce kahvaltımızı yapıp, eşyalarımızı toplayıp, sularımızı doldurmamızın ardından çokta aceleci davranmadan 09.30’da Gökçeören’e doğru koyulduk. Parkuru kesmek için aşevinin hemen üstünde bulunan asfalt yoldan bir süre devam ederek patikaya giriş yapıyorsunuz. Patika traktör, yangın yolu tarzında olup epeyce bu şekilde devam etmektedir. Toprak yolun bitip patikaya dönmeye başladığı yerde tarlalara geleceksiniz. Bu tarlalarda çok güzel ve geniş meşe ağaçlarını göreceksiniz. Altlarında mola verip serinliğin tadını çıkarabilirsiniz. Tarlaları geçtikten sonra çoban yaylasının oradan sonra patika devam etmektedir. Çoban yaylasında ayran vs. içebilirsiniz. Biz bir şey içmeden selamlaşarak yolumuza devam ettik. Çobandan öğrendiğimize göre 60 dönüm kadar bir araziyi Ankaralı birisi almış ve çoban yaylasının olduğu bölümde iş makineleri çalışmaktaydı. Güzelim doğanın sessizliği o iş makinelerinin sesi maalesef mahvoluyordu. Sesten uzaklaştıktan sonra bir mola verelim dedik ama sesten kurtulmamız hiçte kolay olmadı, epey yol almış olduk. Gökçeören’e yaklaştıkça yol yeniden traktör yoluna döndü ve bir süre bu şekilde ilerledik. Ufukta köyü gördüğümüz zaman ise asfalt yoldan devam ederek 13.30 gibi köyün girişinde, mezarlığın karşısında bulunan aşevine geldik. Buradaki aşevi de Sarıbelen’de ki gibi üstü çatı kaplı, zemini parke taş döşeli, tuvalet, su, bank, masa ve elektrik prizi bulunmakta. Tuvaleti Sarıbelen’de ki gibi temiz olmasa da biz elimizden geldiğince temizlemeye çalıştık ve sizde eğer kullanacaksanız lütfen mümkün olduğunca temizlemeye ve temiz bırakmaya özen gösterin. Çadırımızı aşevine kurduk ve erken bir saatte gelmemiz nedeniyle bize ciddi bir zaman kaldı, bizde dinlenmeye ve zaman geçirmeye çalıştık. Akşam da yemeğimizi yapıp yememizin ardından çadırlarımıza geçerek dinlenmeye başladık.

Önerilenler ve dikkat edilmesi gereken durumlar;
- Parkurda su kaynağına rastlamadık. Su kaynakları mevsimsel olarak farklılık gösterebilir. Genel olarak 3 litre su bu parkurda rahatlıkla yetmekte ve artmaktadır.
- İşaretlemeler genel olarak iyi olsa da, bazı ufak tefek bölümlerde de olsa sıkıntı yaşatabilmektedir.
- Çadır kurduğumuz Gökçeören aşevinin üstü çatılı, zemin parke taşlı, tuvalet, su, masa, bank ve elektrik prizi bulunmaktadır. Tuvaletler biraz pisti, biz elimizden geldiğince su ile temizlemeye çalıştık. Sizlerde kullanırken gerekli temizliği sağlarsanız güzel olur.
- Çöplerinizi aşevinin hemen karşısındaki çöp kutusuna atabilirsiniz. Lütfen kamp kurduğunuz aşevini sizden sonrakilerinde rahatlıkla kullanabilmesi için temiz bırakınız.
- Gökçeören’de market vb. bir şey bulunmamaktadır.
- Gökçeören’de pansiyon bulunmaktadır.
- Gökçeören’de Turkcel hat ve interneti çekmektedir. Türk Telekom hattı burada çekmemektedir.
- Parkur; toprak yol, asfalt yol ve patikaları içinde barındırmaktadır.